maandag 2 februari 2009

De Filippijnen, op weg naar een nieuwe wereld

Pattaya (Boxing Roo)

Al meer dan acht jaar staan de Filippijnen op mijn lijstje van plaatsen die ik wil bezoeken. Nu ga ik er dan eindelijk heen.

Maar waarom heeft het zolang geduurd?
Na diep te hebben nagedacht blijkt het antwoord toch ingewikkelder dan ik op het eerste gezicht dacht. De Filippijnen hebben een naam als seksparadijs opgebouwd en het is ook, als ik de meeste verhalen moet geloven, een onveilige plaats waar je beter niet op eigen houtje moet gaan rondreizen. Nu zoek ik de problemen niet zelf op dus schoof ik het maar terzijde
Nadat ik een uitnodiging kreeg van een vriend en ik me er verder in verdiepte des te beter begon het eruit te zien. Alhoewel ik maar veertien dagen heb, tegen normaal vier weken per trip, heb ik toch een paar dingen die ik graag wil gaan zien op eenlijst gezet.
We komen laat op de avond aan op de Clark Airforce Base en zijn de eerste twee nachten in Angeles City te vinden.
De donderdag is goed voor een verplaatsing naar Manila waar we drie nachten blijven.
Op zondag vertrekken we met de bus naar Sorsogon dat in het uiterste zuiden van het eiland Luzon ligt. Twee à drie nachten is voldoende waarna ik weer naar het noorden vertrek. De Taal vulkaan is een stop voor twee nachten en dan ga ik verder naar Subic Bay.
Het eindigt allemaal met nog twee nachten in het uitgaansparadijs van Angeles City.
Twee weken is niet veel maar als ik er een goed gevoel aan over hou dan altijd nog voor een week of vier terug gaan.
Copyright/Disclaimer