zaterdag 29 maart 2008

Macau, wat staat me te wachten?

Pattaya, 29/03/2008

Het was op 29/07/1999 dat ik voor de eerste keer voet zette op de bodem van Macau. Ik kwam net uit China en het was een onderdeel van mijn grote Azië reis. Het was maar een dagtochtje met de boot maar desondanks heb ik nog altijd warme herinneringen aan mijn dagje in Macau. Nu, bijna negen jaar later ga ik weer voor een bezoek. Natuurlijk zijn de grote bezienswaardigheden er nog steeds maar door het kleine budget wat ik negen jaar geleden hanteerde bleven er ook veel zaken onbezocht.
Ik heb natuurlijk al de LP doorgespit en op http://www.macautourism.gov.mo/ is er erg veel informatie aanwezig. Ik heb een klein hotel, zonder enige luxe, gevonden dat al meer dan zeventig jaar open is en als bordeel is begonnen. Het Sanva Hotel ligt in het centrum en geeft me eenvoudige toegang tot de meeste bezienswaardigheden en het openbaar vervoer van Macau. Mijn bezoek zal een mix worden van tempels, parken en musea en natuurlijk ga ik ook op pad om de culinaire grootheden van dit bijzonder stukje China te ontdekken.
Na een weekje Macau is Hong Kong dan aan de beurt. Hong Kong is ook vol met mooie herinneringen met mijn oude vrienden Kris, Fiona, Leo, Peter en Jamie. Het verblijf op de berg zal zeker aangenaam zijn en ook hier worden oude plaatsen opnieuw bezocht en nieuwe plaatsen onderzocht. Dezelfde mix van cultuur als in Macau maar in een heel andere context. Veel wandelen en veel zien, echt een doe vakantie van veertien dagen in de twee speciale departementen van China.
Copyright/Disclaimer