dinsdag 17 juli 2007

Sabah, op weg naar de apen

Sandakan, 17/07/2007

Om net voor negen werd de reis aangevangen naar Sandakan. Ik wilde hier niet langer blijven omdat ik Kota Kinabalu tot het einde wilde bewaren. Er was nu weinig meer over van de oorspronkelijke doelen. We moesten nu de laatste twee weken gewoon nog volmaken met lokale attracties.
De busreis naar Sandakan verliep zonder problemen en hoogtepunten. Eindeloze palmolieplantages vulde de heuvels tot aan de horizon. Bij het passeren van Mt. Kinabalu was de top in dikke wolken gehuld. Ik mocht hem zelfs niet eens zien. Het maakte dat ik me een beetje beter voelde ondanks het feit dat ik nu wat het hoogtepunt van de reis had moeten worden voorbij reed. Dat was het dan, volgend jaar beter.
Sandakan was een dieptepunt in vergelijking met alles wat ik ooit in Maleisië heb gezien. Zelfs Kota Bharu is een bruisende stad vergeleken bij Sandakan. Het “City View Hotel” was wel een gelukje. Mooi, schoon en met draadloos internet.
Ik controleerde meteen mijn e-mail en ik had een bericht terug van “Uncle Tan Jungle Tours”, ze zaten vol tot aan de 22ste van de maand. Jammer, alleen vrijdag beginnen was een mogelijkheid voor ons. Ik wilde niet drie dagen opgesloten zitten in dit gat! Bij de receptie lag een boek over dagtripjes die je rond Sandakan kon maken. Hier zat ook een jungle tocht bij. Na overleg met Tettje werd die meteen geboekt en betaald. RM 399 per persoon voor drie dagen / twee nachten. De dag zat er op en morgen gaan we eerst naar een oorlogmuseum.
Copyright/Disclaimer