dinsdag 23 maart 2004

Maleisië: Inkopen

Kuala Lumpur (Hotel Fortuna (202), dinsdag 23 maart 2004

De laatste twee dagen in Kuala Lumper hebben we doorgebracht in de stad. Jeff herstel maar langzaam van ons drinkgelag en hij had weinig zin om weer te gaan drinken. Mij maakt het niet zoveel uit, ik kom hier toch wel weer en gezelligheid is overal te vinden. Het was vooral rustig aan doen, een beetje genieten van het eten en voor de rest wachten op ons vertrek naar Thailand.
Samen met Jeff op de brugKuala Lumpur skyline
Het bezoek aan de brug op de dinsdag ochtend, maandag gesloten, maakt nog de grootste indruk op mijn vriend. Na het bezoek maken we met een kleine omweg de rest van de dag vol met winkelen. We kopen veel etenswaren die in Thailand niet te krijgen zijn. Oxo jus en andere Britse etenswaren zijn in grote hoeveelheden ingekocht. Jeff koopt ook nog een Playstation 2 voor zichzelf. Daar zitten we dan met zijn tweeën op de dinsdagavond voor ons vertrek naar Bangkok te golfen op de kamer.
Deze twee bijzonder interessante weken zitten er alweer op. Morgen terug naar Thailand waar het zoete leven op ons wacht.
Masjid Asy-Syakirin
Lembaga Tabung Haji - Bank Islam
Ik wil jullie deze twee foto’s niet onthouden! Maleisië mag dan wel officieel een islamitisch land zijn maar de tijd staat niet stil in Kuala Lumpur, ze zijn hier zeker niet conservatief. Met de eindeloze stroom oliedollars wordt het land snel gemoderniseerd. Mooie moderne architectuur zoals hierboven de “Masjid Asy-Syakirin” moskee en het gebouw van de “Lembaga Tabung Haji - Bank Islam”. Hoe zal de stad er bij mijn volgend bezoek uitzien?
Copyright/Disclaimer