Foto's verhuizen en herschrijven

Enkele jaren geleden heeft Google de stekker uit Picasa getrokken en tot nu toe ondervind mijn blog daar nog steeds problemen van. Omdat ik voorlopig toch niet meer op reis ga ben ik de verhalen uit 1999 aan het herschrijven en de foto's aan het verhuizen naar Flickr. Veel leesplezier met mijn avonturen van alweer ruim 18 jaar geleden!

vrijdag 12 maart 2004

Singapore, Singapore verlenging

Singapore, 09-12/03/2004

Het weer is een beetje opgeklaard en ik heb besloten om nog een dag in Singapore te blijven. Ik wil gewoon eten. Ik heb een honger die niet te beschrijven is. Gisteren met die regen ben ik de deur niet meer uitgegaan. Ik heb net gegeten en ik heb alweer honger.
Ik heb ook slecht nieuws. Mijn ouder worden en de diabetis hebben weer een slachtoffer gemaakt in mijn mond. Een halve kies, nu voor de tweede keer, afgebroken tijdens het ontbijt. Een paar overstromingen door de regen, echte diarree en een achillespees blessure. Voor de rest heb ik het naar mijn zin. Singapore is een aangename stad. Ik slaap s'morgens lekker uit. Erg veel zin om iets te doen heb ik niet. Maar ik trek er ongetwijfeld toch wel op uit. Johor is mijn volgende bestemming.
Het is alweer woensdag. Ik heb me vandaag verslapen en kwam pas on elf uur mijn bed uit. Na mijn gebruikelijke ontbijt bij de DeliFrance in de Funan IT Tower slenterde ik weer een beetje door de stad. Ik heb mijn LP nog eens doorgekeken maar echt veel is er niet te doen in Singapore. Er is natuurlijk het Sentosa eiland met zijn pretparken maar daar ben ik niet voor gekomen. Ik geniet meer van de chinese shophouses die de regering van Singapore gelukkig beschermd. Aan het einde van de middag zoek ik, zoals gewoonlijk, weer mijn favoriete internetcafé aan de Orchard Road op. Ik kan hier met mijn laptop inloggen, dat scheelt me veel werk. Na mijn avondmaal van kip in zwarte pepersaus in een Hawker markt en een chocolade ijsje van McDonalds zoek ik weer mijn kamer op. Het was een fijne rustige dag. Morgen vertrek ik! Waarschijnlijk?
Donderdag. Ik ben nog steeds hier en moet nu om mijzelf lachen. Ik heb al mijn shirts meerdere dagen gedragen en ze beginnen te ruiken. Ik heb zelfs nieuwe moeten kopen. Twee shirts met korte mouw voor € 6.-. Ik loop nu zelf rond in een lichtblauw shirt met de verpakkingsvouwen er nog in. Ik moest altijd lachen als ik zo iemand zag lopen! Vanaf nu zal ik alleen nog glimlachen. Ik kan gewoon geen wasserij vinden, en normaal zijn die overal.
Het regent weer. En niet zo'n beetje ook. Nadat ik mijn buikje had gevult ging ik maar weer naar mijn kamer. Ik zit uit het raam te kijken en zie de regen onafgebroken neerkomen op het natte wegdek. Uren en uren regent het. Ik heb dus genoeg tijd om aan mijn website te werken.
Het is uiteindelijk acht uur in de avond en ik zie ik de plassen op straat dat het bijna droog is. Ik besluit om voor de laatste keer Indiaas te gaan eten. Voor de laaste keer slenter ik langs de Serangoon Road. Het is niet echt druk. De meeste mensen zijn waarschijnlijk thuis. Mijn maaltijd is als altijd voortreffelijk, als uitzondering drink ik nu een Tiger bier bij de maaltijd. De vis pakora is overheerlijk en de kip Korma is heerlijk mild. Ik heb eigenlijk genoeg van dat Indiase voedsel. Indiaas eten gaat snel vervelen. De specerijen zijn, voor mij, bijna altijd hetzelfde. Alleen in een andere verhouding.
Morgen is het vrijdag. De heilige dag voor de moslims. Het lijkt me geen goed idee om op die dag te gaan verkassen en Maleisië in te gaan. Het is een goedkoop excuus! Nee, zaterdag ga ik echt op pad. Het is te gemakkelijk om in te kakken en gewoon de hele dag niets te doen in een stad als Singapore. Alleen rondhangen, eten en slapen.
Vrijdag, mijn laatste dag in Singapore. Weer dezelfde routine als in de vorige dagen met als uitzondering dat ik een computer beurs heb bezocht in Sun Tech City. Ik heb mijn nieuwe laptop gezien en wat belangrijker is, ik heb de scanner gevonden waar ik al langer naar op zoek was. Nergens te krijgen en ineens loop ik er tegen aan. Ik had laat gelunched en eigenlijk geen zin in de avond maaltijd. Na in mijn eentje een paar bier te hebben gedronken in de "Penny Black" pub besluit ik dat het avond is en dat ik ga slapen. Ik verwen mijzelf met een Big Mac en ik heb zelfs echte mayonaise bij mijn patat. Morgen moet het dan echt gaan gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Copyright/Disclaimer

Gratis eboek downloaden/lezen?