zaterdag 9 oktober 2010

Maleisië: Een slome dag

Kuala Lumpur (Fortuna Hotel (102))

De vier grote flessen Tiger bier hadden me geraakt als een mokerslag! Misschien in combinatie met de vermoeidheid en de jetlag maar ik voelde niet zo best vanochtend. Nadat ik om acht de wekker op de iPhone had uitgeschakeld kroop ik terug onder de dekens met het idee om nog een uurtje te blijven liggen.
Dat uurtje werd drie uur en toen ik de foto’s van gisteren had verwerkt en een paar sneden krentenbrood had gegeten was het bijna tijd voor de Formele 1 kwalificatie voor de GP van Japan. Ondertussen werd ik nog opgeschrikt door de geur van brand! Voor een moment dacht ik dat mijn hotel in lichter laaie stond, gelukkig was het de keuken van een restaurant achter het hotel.

De kwalificatie werd dus drie keer een half uur wegens de neerdalende regen uitgesteld en zo vertrok ik om kwart voor vier voor de late lunch.

Alles duidde er op dat het vandaag een rustige alcoholvrije dag zou worden. Na het eten keek ik nog even in de Yamaha tent bij het KLCC maar het zweet kwam met zulke grote hoeveelheden uit mijn lichaam dat mijn shirt en korte broek binnen tien minuten doorweekt waren. Dan maar terug naar het hotel waar ik de tijd doodde met internet en het plannen voor de rest van het jaar. Heerlijk in bed met de radio aan wachtten totdat het tijd is voor het avondeten.
Ik had niet veel trek en een Penang Laksa was voldoende. De Penang Laksa is een noedelsoep met garnalen en kokkels in een kerrie bouillon.

De trek was gestild maar voor de zekerheid ging ik nog op zoek naar een box Sushi die vijftig procent was afgeprijsd, en ik vond hem ook nog. Nu zelfs met paling, tonijn en van die grote viseieren. Morgen dus lekker om zeven uur op en zo snel mogelijk naar het circuit.

Ook hier nemen de taxi’s het niet zo nauw met de verkeersregels!
Copyright/Disclaimer