woensdag 3 oktober 2007

Thailand, de batterijen zijn bijna opgeladen

Pattaya, 03/10/2007

Ik ben alweer drie weken onderweg. Mijn depressies zijn bijna over en de batterijen weer bijna opgeladen. Helaas had ik weer wat tegenslagen op het thuisfront te verwerken maar zoals het er nu uitziet zijn alle problemen weer opgelost. Heerlijk uitslapen en lekker eten, lange sessies met de laptop op het strand en veel wandelen. Zoals ik al zei, de batterijen zijn bijna vol en ik ben me aan het opmaken voor de trip naar Singapore en Maleisië. Ik heb een stapel Lonely Planets gekocht voor de bestemmingen die op mijn verlanglijst staan. Studeren wat te gaan doen en een grove route uitstippelen zal ik maar zeggen.
Er staan weer veel nieuwe ervaringen op de agenda. Ik heb nu ook bezichtigingen in Singapore in het vooruitzicht. Niet alleen winkelen, eten en bier drinken. Na drie nachten vertrek ik dan richting Kuala Lumpur waar op 21 oktober de MotoGP op bezoek komt.
Op dinsdag gaan we naar het altijd leuke Melaka waar ook weer enkele nieuwe plaatsen bezocht gaan worden.
Het einde is weer in Singapore waar ik alleen nog op maandag wat kan winkelen en misschien naar een natuurpark ga.
Twee weken later is zuid Laos aan de beurt. Het is al weer erg lang geleden dat ik daar heb rondgezworven, ik ben erg benieuwd wat ik daar ga aantreffen.
Midden december ben ik dan weer terug in Thailand waar ik met de Kerst en het nieuwjaar voor de deur ga rusten voor mijn grote reis naar ?????????.
Tegen de tijd dat ik er klaar voor ben zal ik jullie hierover berichten.

Verder wil ik nu met een nieuwe rubriek beginnen. "Aanbevolen/Recommended"
In deze rubriek wil ik de plaatsen waar ik goed heb gegeten en/of geslapen aanbevelen.
Ik weet nog niet helemaal hoe ik het ga doen maar het idee is er. Ik krijg namelijk regelmatig vragen over waar te verblijven en waar te eten in plaatsen die ik heb bezocht.
Voor nu het beste allemaal en blijf lezen (op naar de 10.000 keer bezocht, we liggen net onder het schema).

Hier nog een cartoon die ik jullie niet wil onthouden.

Copyright/Disclaimer