zondag 12 augustus 2007

Thailand, Koninginnedag op zijn Thais

Pattaya, 12/08/2007

Het was zondag en dus mijn laatste kans om nog een keer goed op pad te gaan. Net voor zeven verliet ik mijn kamer en ging richting het centrum van de stad. Het viel mij meteen op dat het erg donker was in Soi LK. Weer een Buddha dag? We hadden er net twee op een rij gehad! Overal was het donker en er was geen muziek. Ik zag de bui al hangen. Bij het kantoor (Luck Bar 1) konden ze mij het antwoord geven. Het was de verjaardag van de koningin. En dat betekend dus dat er wel mag worden gedronken zolang het maar in het donker is en zonder muziek.
Waarom er in “Hot and Cold a-gogo” wel muziek was is een ander raadsel. Ik heb de avond dus maar in deze bar doorgebracht. Om iets over half negen schoten de meeste meisjes snel hun kleren aan en renden naar buiten. Met een kaarje in de hand zong de hele straat een liedje (voor de koningin). Vreemd maar waar. Het is in Nederland wel anders.

Copyright/Disclaimer