zondag 11 augustus 2013

Nederland: Naar Parijs

Zaltbommel

Ik had het Lyka vorig jaar al beloofd maar door het slechte weer in het voorjaar was er niets van gekomen. Nu had ik begin mei al deze trip met de bus naar Parijs geboekt, lang voordat de camper in zicht kwam, augustus zou ons toch wel goed weer brengen?
Dus morgen gaan we georganiseerd met effeweg.nl naar Parijs en om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat ons allemaal te wachten staat. In probeer me zo goed mogelijk in te leven hoe het zal zijn om met een groep van ongeveer vijftig personen in een grote bus naar Parijs te gaan. Oneindig wachten op diegene die te laat zijn? Altijd maar aansluiten? Ik weet het echt niet wat we moeten verwachten.
Wat ik wel weet is dat ik het reizen met die groep net zo benader als het reizen met de rugzak in mijn eentje. Ik heb snel gepakt! Twee shirts, twee onderbroeken, een short, een set broekspijpen en twee paar sokken. Deodorant stick, l’eau de toilette en een tandenborstel. Klaar! Camera, batterijen, lenzen, flitser, GPS, MacBook en diverse laders. Statief? Weet ik nog niet!

Aan het weer zal het in ieder geval niet liggen, de voorspellingen zijn goed, en het “Campanile Paris Ouest - Gennevilliers Barbanniers Hotel” ziet er ook niet slecht uit. Het ligt een beetje in het centrum maar toch zo’n 8 kilometer van de Eiffel toren en het Louvre. Dus dat wordt lachen in de ondergrondse!
Ik heb een lijstje gemaakt van monumenten die we absoluut niet mogen missen maar het ‘s morgens, na het ontbijt, in bus stappen en je langs de bezienswaardigheden laten voeren heeft ook wel wat! Dus ik laat het maar over me heen komen.

Programma voor de komende dagen:

DAG 1 Montmartre
Vanaf de verschillende opstapplaatsen in Nederland vervolgen wij onze reis naar Parijs, waar wij rond 16.00 uur zullen arriveren. U brengt een bezoek aan de altijd levendige wijk Montmartre. Deze wijk trok na 1860 vooral schilders, dichters en kunstenaars aan. U vindt ze terug op Place du Tertre, het voormalige dorpsplein van Montmartre. Het oude raadhuisje van 1790 staat er nog steeds. Eveneens hebt u de mogelijkheid om de imposante basiliek Sacré-Coeur te bezichtigen. Aansluitend brengen we u naar uw hotel.



DAG 2 Stadsrondrit
Een nadere kennismaking met de stad Parijs. Het Louvre, de Notre Dame, de Dôme des Invalides en de Champs Elysées, u wordt overal langsgereden en vanzelfsprekend worden er voldoende stops gemaakt. Daarna kunt u op eigen gelegenheid Parijs verkennen.


DAG 3 Versailles
Op deze extra dag brengen we ‘s morgens een bezoek aan Versailles, het paleis van Lodewijk XIV, beter bekend als de Zonnekoning. Bewonder dit prachtige paleis en breng een bezoek aan de schitterende tuinen welke in symmetrie zijn aangelegd. Indien u niet aan de excursie wilt deelnemen, brengt de chauffeur u naar het centrum. U kunt bijvoorbeeld naar de Tour Montparnasse. Op een hoogte van 196 meter, hebt u een schitterend uitzicht over de stad. De lift brengt u binnen 38 seconden helemaal naar boven! 's Avonds is er de gelegenheid om een boottocht te maken over de Seine om Parijs bij avond te bekijken.



DAG 4 La Défense en vrije tijd
Vandaag bezoekt u de wijk La Défense. Dit is een moderne zakenwijk met als blikvanger de Grande Arche de la Défense, een moderne versie van de Arc de Triomphe. Na het bezoek aan deze wijk is er nog tijd over om de stad in te gaan. U kunt lekker gaan winkelen, het bekende museum het Louvre bezichtigen of een bezoek brengen aan het Parc Floral de Paris. Dit park ligt in het centrum van Parijs en is 35 hectare groot. Hier kunt u even bijkomen van de drukte in Parijs en genieten van de rust die er heerst.



DAG 5 Eiffeltoren
Alweer de laatste dag in Parijs. Na het ontbijt rijden we nog even naar de Eiffeltoren: dé attractie van de lichtstad! Vanaf de Eiffeltoren heeft u een adembenemend uitzicht. Aan het einde van de morgen nemen we afscheid van de stad, waarna we aan de terugreis naar Nederland beginnen. Onderweg krijgt u de gelegenheid iets te eten. Vanaf de verzamelplaats zult u met onze servicelijn naar uw opstapplaats worden gebracht.


Ziet er toch prima uit? Het zal een drukke week worden waarna ik weer met de camper aan de gang ga. Vanaf morgen dus verhalen over Parijs!

Copyright/Disclaimer