woensdag 20 juli 2011

Filipijnen: De lichtjes van Angeles City

Angeles City (Walkabout Hotel (1))

Na een paar uurtjes te hebben geslapen werd het tijd voor het ontbijt in het hotel, en dat viel niets tegen. We hadden kamers naast het kleine zwembad met aan de andere kant het restaurant. Henk was ook wakker en we lieten ons het Australische ontbijt goed smaken.

Na het ontbijt gingen we op weg om een oude vriend te ontmoeten. Kees was een maand of vijf geleden met zijn vrouw en zoon naar Angeles City verhuisd. We verklaarden hem allemaal voor gek maar het leek er op dat hij zijn draai had gevonden.

Het was wel regenachtig en de flinke buien werden afgewisseld met perioden van zonneschijn. Tussen de buien door gingen Henk en ik snel op pad om buskaartjes te halen voor de reis naar Manila. “Fly the Bus” is een goede en redelijk geprijsde manier om van Angeles City naar het centrum van Manila en vice versa te komen. Voor 600 Peso per persoon wordt je ook nog in je hotel opgehaald.

Er is echter heel weinig te doen in Angeles en iedereen zoekt ‘s middags de koelte van de SM Mall op. Een enorm winkelcentrum waar je ook heerlijk kan eten.

Op de terugweg dronken we een biertje op een terras bij het Check Point Jeepney Station. Lekker een grote Red Horse terwijl we de Jeepney’s zagen vertrekken.

De meiden zouden gaan discodansen terwijl Kees, Henk en ikzelf naar de Gogo’s zouden gaan.

De verlichting in Angeles is niet anders dan die in Pattaya. Mijn favoriete Gogo bestond nog na twee en een half jaar en daar vond ik ook mijn oude vertrouwde plekje.
Ik wilde het niet te laat maken en Henk ging nog verder met Kees terwijl ik mijn bed op zocht in de wetenschap dat mijn meisje zich goed vermaakte met haar zus.
Copyright/Disclaimer