vrijdag 11 maart 2005

Maleisië, de braderie

Melaka, 11/03/2005

Na het drinkgelag van gisteren was het vandaag moeilijk opstaan. Ik heb er dan ook niet tegen gevochten maar ben gewoon blijven liggen en lekker laat opgestaan. Het werd de gewoonlijke en niet zo avontuurlijke gang naar het “Discovery Café” met de twee gebakken eieren, twee worstjes, een kop koffie, een blikje Coke light en de krant. Al met al een heel ontspannend begin van deze dag.
Natuurlijk werd er na het rustige ontbijt weer gewandeld en nu naar de andere zijde van de oude stad. De echte toeristentrekpleisters voor de toeristen die maar niet leken te komen. De mooie “Christ Church Melaka” naast het “Stadhuys”
De wandeling was niet lang, het onaangename gevoel in mijn lichaam in combinatie met de drukkende warmte maakte dat ik weer snel in mijn geairconditioneerde kamer was. Onderweg was het mij toch wel opgevallen dat er weer helemaal niets te doen was in het dorp, het leek nog steeds een spookstad.
Ik moest mijn krachten sparen voor de avondmarkt. Al vroeg in de avond was ik weer in het “Discovery Café”, ik sterf de hele dag van de honger. Een flink bord Nasi Goreng met de bijbehorende Ajam en groenten gleden naar binnen. Mijn hoofd stond nog niet naar bier en een cola light zou goed voor mij zijn.
Later op de avond was het café goed vol gelopen en ik zat aan tafel met een groep nieuwe kennissen. Dr. Morali, hoofd van de plaatselijke universiteit voor het toerisme en Patric Teo. Een aardige jongen van mijn leeftijd die door heel Europa had gezworven toen hij jong was. Ik wilde het vanavond niet te laat maken en ook nog wel wat van de markt zien. De braderie was een hele slechte, de enige ondernemers die een beetje handel verkochten waren de voedselverkopers die onherkenbare gerechten aan vreemde Chinezen verkochten. Het was ook laagseizoen en het Chinese nieuwjaar was net achter de rug.
Een paar biertjes voor het slapen gaan en nog even naar wat live muziek luisteren. Ringo is inderdaad een aangename plaats om wat te drinken en naar muziek te luisteren. De goede afspraken met zijn overbuurman hebben er toe geleid dat de om de beurt muziek maken. Pauzes zijn er dus niet in de muziek en iedereen vermaakt zich opperbest op de terrassen.
Morgen een beetje fitter op en wat meer wandelen.
Copyright/Disclaimer