dinsdag 19 augustus 2008

Singapore, opstaan met regen

Singapore, 19/08/2008

Voor het eerst tijdens mijn bezoek aan Singapore stond ik op terwijl het buiten regende. “Verdomd”, dacht ik bij mijzelf.
Het waren maar grote druppels maar ze waren niet echt talrijk dus ging ik snel op weg naar het Funan IT gebouw omdat ik een roedel vragen had over mijn laatste aanwinst. Vragen die op het internet niet werden beantwoord en dan moet je gewoon in de winkel zijn. Tijdens het ontbijt ontdekte ik dat mijn iPod Touch bijna leeg was en dat terwijl ik er nog geen twee uur mee had gespeeld. Had ik iets verkeerd gedaan? Dat moest haast wel want het machientje zou probleemloos 15 uur video moeten kunnen vertonen! Licht teleurgesteld stopte ik het apparaat weg en sipte van mijn koffie.
De meeste vragen werden beantwoord en ik was al snel op weg naar het Singapore Science Center waar een expositie was en een film werd vertoond over Dinosauriërs. Jurong East MRT is de plaats waar je uitstapt en op nog geen tien minuten lopen sta je voor de deur van het Science Center. Toch vreemd dat ze je in de bus proberen te praten?
Om eerlijk te zijn viel de expositie een beetje tegen en ook de expositie over drinkwater 2008 was een beetje aan de onverzorgde kant. De film in het IMAX theater was wel van een onvergetelijke kwaliteit. Zo’n groot bol scherm blijft indrukwekkend!
Mijn korte bezoek aan Singapore zat er nu bijna op en het laatste wat mij restte was een laatste maaltijd en een laatste biertje in het Foodmore Foodcourt. Het is en blijft één van de beste Mee Goreng die ik ooit op heb. Het toeval wilde dat mijn nieuwe vrienden die ik afgelopen zaterdag had ontmoet er ook waren. Het werd dus tijd om van iedereen afscheid te nemen en mijn bed op te zoeken. Morgen heb ik voldoende tijd om rustig op te staan en mijn rotzooi te pakken. Lekker op de luchthaven rondhangen en een beetje rondkijken.
Copyright/Disclaimer