woensdag 27 augustus 2008

Nederland, op weg naar de zon?

Pattaya, 27/08/2008

Met nog een dag te gaan kijk ik er alweer naar uit om naar Nederland te gaan. De weervoorspelling is goed met zomerse temperaturen. Ik moet eerlijk zijn dat ik ook weer blij zal zijn als ik op 15 oktober weer vertrek voor een volgend avontuur. Jammer genoeg waren er problemen met mijn boeking bij EVA air maar later zijn deze toch ook weer tot alle tevredenheid opgelost. Het enige verschil is eigenlijk dat de vliegtuigen zijn veranderd. Na mijn zeer slechte ervaring met de oude Evergreen deLuxe klasse had ik nu dus gewoon economie geboekt en in plaats van de oude vertrouwde Jumbojet 747 worden we met een honderd man minder in een 747-400 Combi van Bangkok naar Amsterdam gevlogen.
Holland is Holland. Kroketten uit de muur en een paar weken langs de grachten dwalen in Zaltbommel, Utrecht en natuurlijk Amsterdam. Ik kijk er echt naar uit om mijn vrienden weer te zien en het bezoek aan Den Helder zal echt heel speciaal zijn. Het is namelijk meer dan dertig jaar geleden dat ik daar, nog op mijn brommer, ben geweest. Ik realiseer mij terdege dat de tijd vliegt en dat ik veel plaatsen niet meer zal herkennen. De plannen die ik nog heb ook met de dag toenemen. Ik moet keuzes gaan maken!
Natuurlijk staat Marokko gepland en ook mijn volgende reis, die maak ik later bekend, is gepland en betaald.
Filosofisch wordt ik er van, wat, waar en wanneer?
Oost-Europa?
Indonesië op de fiets?
Trekking in de Himalaya?
Donker Afrika?
Nu de vijftig nadert, als een TGV, Komen er steeds meer vragen in me op. Één ding staat echter vast, ik zal blijven reizen totdat ik mijn innerlijke rust heb gevonden of het huidige voor heb eeuwige heb verwisseld.
Vrijdagmiddag in Zaltbommel: een paar bier met mijn broer en een vette bek uit cafétaria Marktzicht. Hollandse cultuur op zijn best.
Nog even pakken en genieten van wat rust, het worden weer drukke weken en ik heb nog geen moment in mijn reisboek voor Marokko gelezen.
Copyright/Disclaimer