zondag 6 januari 2013

Thailand: Zondag is rustdag

Bangkok (93 Building (210)

Het is al over tienen wanneer ik mijn ogen voor de eerste keer serieus open. De twee vorige keren - om de wekker uit te zetten en om naar het toilet te gaan  - tel ik niet mee. Er ligt een zwaar gevoel als een deken over me. Het is geen kater maar het heeft wel met het bier van gisterenavond te maken! Zonder te douchen neem ik plaats op het balkon en drink mijn eerste koffie van de dag terwijl Lyka er nog een uurtje aan vastknoopt.
Ik kijk om me heen en denk: ‘Wat is dit toch een heerlijke kamer!’
Na enkele bladzijden in “De bloedigste oorlog” van Robert Stiphout neem ik mijn MacBook ter hand en schrijf een verhaal. Discipline is belangrijk! Het verhaal rolt uit mijn vingers en na een klein uurtje is Lyka ook wakker. Vandaag doen we niets!
Lyka gaat op pad voor een paar magnetron maaltijden en zelf vermaak ik me met mijn Kobo-ereader. Ik heb in ieder geval rust gevonden in Bangkok. De dag kabbelt langzaam verder als kleine golven op een enorm meer. Alleen de dagelijks douchebeurt onderbreekt de rust.

Om vijf uur vindt mijn verhaal over gisteren zijn weg naar mijn weblog op het internet. Het eerste biertje van de dag smaakt uitstekend! Vandaag zullen er zeker minder dan gisteren volgen. De tv blijft uit want daar steek ik niets van op. Schrijven en lezen hebben de middag gevuld.
Het is al bijna zeven uur wanneer we op pad gaan voor het avondeten. Lyka is opvallend vrolijk! Er is geen greintje faalangst meer te bekennen. Ze is zelfs zelfverzekerder dan ooit en ze denkt dat het wel zal gaan lukken met de basiscursus inburgering. In een foodcourt tegenover de Tesco Lotus vallen we neer en bekijken de menu’s van de handvol restaurants. Japans eten met een Thais biertje. De kwaliteit is net onder voldoende, maar wat kan je verwachten voor twee euro per persoon?
Deze dag is aan een einde gekomen en morgen gaat het dus echt beginnen. We moeten vroeg op voor de eerste schooldag. Het is dan ook de belangrijkste dag van deze maand.
Copyright/Disclaimer