dinsdag 24 januari 2012

Thailand: Voorbereiden

Pattaya (Boxing Roo (8))

Met een kleine week te gaan in Thailand ben ik echt blij dat de feestdagen weer achter de rug zijn en dat we weer op pad kunnen. Hoewel Maleisië een oude bekende is gaan we toch ook voor mij een paar nieuwe plaatsen aan doen voordat we na 30 dagen in Singapore belanden.
Maar eerst staat er iets heel belangrijks op de agenda. We gaan een Schengen-visum aanvragen voor Lyka. Ondanks alle moeilijke verhalen en de onterechte afwijzing bij de Nederlandse ambassade in Bangkok, ze namen de aanvraag niet eens in behandeling, gaan we het visum aanvragen in Kuala Lumpur.
Thuis in Nederland dient er een rechtszaak door mijn buurman aangespannen tegen me en hier treffen we de laatste voorbereidingen om het Schengen visum voor Lyka aan te vragen. Gelukkig stelt een goede vriend zijn printer ter beschikking en met een MacBook is het allemaal zo gepiept. De printer begrijpt mijn aluminium wondertje meteen en de bedrukte vellen rollen uit de printer. Natuurlijk heb ik alles bij me!
Ik loop voor de laatste keer de checklist na en op één eis na voldoen we aan alle punten op de checklist. Maar voor dat ene puntje hoeven we volgens een email van de ambassade niet bang te zijn.
Een flinke hoeveelheid papier en formulieren. Ik vraag me af waarom dit allemaal zo moeilijk moet zijn voor een meisje uit de Filipijnen. Als mijn meisje uit Maleisië of Singapore kwam dat was het allemaal zo gepiept. Het ruikt voor mij een beetje naar discriminatie terwijl er in de Nederlandse wet duidelijk staat dat iedereen gelijk is. Eigenlijk zouden we de EU moeten aanklagen voor discriminatie!
Duimen op elkaar dat het in één keer gaat lukken? Ik hou jullie op de hoogte.
Copyright/Disclaimer