maandag 30 januari 2012

Thailand: Op pad voor een visum

Pattaya (Boxing Roo (8))

Ik ben blij dat ons bezoek aan Thailand nu bijna ten einde is. Zes weken is echt teveel van het goede om vast te zitten op dezelfde plaats. Hoewel de noodzaak daar natuurlijk was neemt het niet weg dat ik me nutteloos voel en dat mijn dagen steeds korter werden en we steeds langer op bed lagen en later naar bed gingen. Ook de inname van de gele rakkers is boven een niveau gekomen dat het niet gezond meer is. En daarom zijn we echt blij dat we weer op pad kunnen.
Morgen gaan we dus weer heel vroeg op stap! De wekker loopt om half vijf af en zal het startsein geven voor een geweldig leuke trip, althans zo lijkt het op papier!
Allereerst gaan we woensdag om 10:00 naar de Nederlandse ambassade om voor Lyka een visum aan te vragen. Dan is het tijd voor een lunch en gaan we verder naar YL-Camera om te kijken voor een nieuwe telelens. De lenzen die ik heb zijn natuurlijk prima maar ik moet er twee gaan combineren om het gewicht terug te brengen. En dat moet op deze manier natuurlijk lukken.
En dan we op een culturele en culinaire reis rondom Kuala Lumpur. De eerste halte is Ipoh met haar koloniaal verleden en de beste pasar malam van Maleisië.

Vervolgens gaan we verder naar Tanah Rata in de Cameron Highlands. Een beetje wandelen en ons te goed doen aan aardbeien, honing en Indiase maaltijden geserveerd op een bananenblad.

Kuala Lipis ben ik al meerdere keren met de trein voorbij gereden wanneer ik met de zogenaamde "jungletrain" op weg was naar Jerantut. Maar deze keer blijven we dus een paar dagen hier hangen.

Kuala Pilah is ook een van die plaatsen die meestal aan je voorbij gaan omdat je op weg bent naar een belangrijkere plaats. Kuala Pilah was vroeger heel belangrijk en de grote Chinese gemeenschap zorgt voor een geweldig uitgebreide verscheidenheid aan gerechten.

Port Klang oftewel Klang is de laatste onbekende stop van deze trip. We gaan via Kuala Lumpur omdat ik hoop dat we op dit moment het bericht hebben ontvangen dat Lyka het visum heeft gekregen.

Malacca verveeld nooit en het is altijd weer leuk oude vrienden te zien.

Als afsluiting zitten we weer voor een weekje in Singapore. Onbekend maakt onbemind maar wij hebben het hier altijd prima naar ons zin. Het eten is hier goed en goedkoop en er is zoveel te zien dat je hier weken kan doorbrengen zonder je te vervelen.

Vijfendertig dagen met de iPad, de belangrijkste test tot nu toe!

Geschreven met BlogPress op mijn iPad, foto's worden zo snel mogelijk toegevoegd.
Copyright/Disclaimer