woensdag 25 mei 2011

Thailand: Met z’n tweeën op pad

Pattaya (Boxing Roo (8)), 25 mei 2011

Tijdens het laden van de micro-SD kaart in mijn Garmin GPS zag ik de afstand die ik sinds mijn laatste vertrek uit Thailand, in een kleine drie maanden heb 37257 Km afgelegd!! En dat is niet niets!
Ik kan me herinneren dat ik ooit een poging heb ondernomen om de afgelegde kilometers van mijn totale reizen uit te rekenen. Erg ver ben ik niet gekomen, want dat zou een monnikenwerk zijn geweest.
Met de Lonely Planet van Indonesië op mijn buik en de paarse leesbril op mijn neus , liggend op mijn bed onder het genot van de airconditioning, besef ik hoe groot Indonesië wel niet is. Het land heb ik al een keer bezocht dus het is geen nieuwe bestemming, maar dan toch. Terwijl ik een denkbeeldige rechte lijn van Jakarta naar Surakarta (Solo) trek wordt ik afgeleid door de omringende eilanden.
Sumatra, Sulawesi en de groep Lombok, Sumbawa en Flores zouden alweer drie hele mooie reizen op zich zelf zijn. Één per jaar zou zeker niet vervelen en ook geen aanslag op mijn bankrekening betekenen.
Snel kijk ik nog naar de prijzen voor een ticket Kuala Lumpur naar Medan, en het is prijzenfestival bij AirAsia! Binnen een uur, het is heel druk op de website, heb ik de tickets voor Lyka en mezelf geboekt.
Sumatra in februari 2012 voor de fantastische prijs van € 113,- per persoon. Van Bangkok naar Kuala Lumpur en verder naar Medan met het vliegtuig. Van Medan naar Singapore over land en dan terug naar Bangkok met AirAsia. Wat kan het leven toch mooi zijn.
En nu weer terug naar West-Java. De afstand zal niet zo heel groot zijn die we gaan afleggen maar het openbaar vervoer gaat nu eenmaal niet zo heel snel in Indonesië. De 850 Km zullen we hoogstwaarschijnlijk zoveel mogelijk per trein afleggen. Heerlijk rustig en relaxed met zo’n 60 Km/u door de rijstvelden en langs hoge vulkanen.

Nu kan ik wel weer een setje foto’s downloaden en laten zien wat de steden en dorpen te bieden hebben maar deze keer laat ik maar wat landschappen zien. Weer eens wat anders!

26 mei Kuala Lumpur 5 nachten (Equatorial Hotel)


31 mei Jakarta 7 nachten (Batavia Hotel)


07 juni Bogor 3 nachten


10 juni Bandung 4 nachten

14 juni Garut 2 nachten


16 juni Pangandaran 2 nachten


18 juni Cilacap 3 nachten


21 juni Yogyakarta 4 nachten


25 juni Surakarta 3 nachten (The Sunan Hotel)


28 juni weer naar Thailand!

En als alles goed gaat zijn we dan weer in één stuk en gezond terug in Thailand waar we heerlijk gaan uitrusten en plezier maken in afwachting van onze volgende reis naar de Filippijnen.
Copyright/Disclaimer