vrijdag 27 mei 2011

Maleisië: Een handvol taken met een Chinees einde

Kuala Lumpur (Equatorial Hotel (1215))

De eerste dag in Kuala Lumpur is een drukke en zoals de titel al zegt hebben we een lijstje met taken af te handelen in deze wereldstad. De plaatsen waar we moeten zijn liggen niet naast elkaar dus zullen we best een beetje snelheid moeten maken om ze in één dag af te handelen.
Als we om zeven uur door het geluid van mijn iPhone worden gewekt ben ik opvallend fris. Met Lyka is het anders gesteld, ze slaapt graag uit. Dus ik laat haar maar wat langer liggen en terwijl ik de waterkoker aanzet kijk ik naar buiten. Het lijkt dat er wat druppels vallen maar dat kan soms de hele dag zo langzaam doorgaan. Maar vaker is het de aankondiging van een flinke bui die na een uurtje wel verleden tijd is.
De koffie smaakt me goed en ook Lyka neemt een kopje, de boterhammen van krentenbrood met kaas gaan zonder problemen naar binnen. Het satelliet kanaal op de tv begint te haperen en dat is meestal een gevolg van zware regen. En ja hoor, buiten regent het zo hard dat de auto’s op Jalan Sultan Ismael meer op speedboten lijken.

Er zit dus niets anders op dan te wachten tot het weer droog is en die tijd breng ik door met de laptop op schoot om de foto’s te verwerken en nog een stukje te schrijven.
Wanneer het dan eindelijk droog is vertrekken we voor de eerste taak. Een tweede sim-kaart moet worden gekocht zodat ook Lyka internet kan ontvangen op haar Apple MacBook. Digi is de goedkoopste en tevens een goede provider. Voor RM 25 (€ 5,80) krijg je een sim-kaart met een tegoed voor vijf dagen onbeperkt internet via G3 of EDGE. De snelheid is OK en ook de dekking heeft me tot nu toe nooit een probleem gegeven.
De tweede taak is voor mij persoonlijk een belangrijke! Het is weer tijd voor mijn halfjaarlijkse onderhoud aan mijn Nikon D700. Nakijken en schoonmaken, en vooral het schoonmaken van mijn sensor. Sinds Canada heb ik weer een paar donkere plekken op mijn foto’s en ik heb echt geen idee waar dat vuil vandaan zou moeten komen. Ik verwissel nu eenmaal niet zo heel vaak mijn lenzen. Maar toch komt er vuil binnen dat moet worden verwijderd.
Ik betaal graag de RM 30 (€ 6,95) omdat hetzelfde karwei me in Nederland zeker het tienvoudige zou kosten en daar bovenop zou ik de camera waarschijnlijk ook nog een weekje moeten missen. Na mijn bezoek aan YL Camera neem ik de tijd om een BBQ Pork Pau met een kopje zwarte thee te nuttigen. Een heerlijkheid in het Chinese theehuis net naast de roltrappen!

Twee gedaan en nog twee te gaan! En de laatste twee adressen zijn in het Midvalley Shopping Center. Na een rit met Monorail en de KTM stappen we het enorme winkelcentrum binnen. Maar voordat we gaan winkelen is het eerst tijd voor de lunch!
Gisteren hadden we in de KL Ekspress gezien dat er bij Pizza Hut elke dag aanbiedingen zijn met 50% korting. Vandaag op vrijdag was het de Tagliatelle Carbonara voor RM 5,45 (€ 1,26). En dat gerecht is nu juist één van de favorieten van Lyka. Natuurlijk moest ik hieraan gehoor geven en zelf ook een keertje afzien van een Maleis gerecht. En om eerlijk te zijn smaakte het me goed. De laatste restjes saus veegde ik met het knoflookbrood van mijn bord.

Nu op zoek naar Teva sandalen voor mijn peanut! Het mag vreemd klinken maar ze leveren maar twee modellen en dan ook nog bijna alleen in de Bata. Helaas hadden ze niet de goede maat en dat betekende dat er aan het einde van de dag nog een bestemming niet al te ver van ons hotel zou worden toegevoegd.
De vierde taak schoof een plaatsje door en werd nu de derde taak op mijn lijstje. Lyka vond het een prima idee om ook een Osprey zijtas te gaan gebruiken. Mijn trouwe blauwe tot cameratas omgedoopte zijtas is één van de beste dingen die ik de laatste tijd aan mijn uitrusting heb toegevoegd.
Op weg naar de outdoor winkel liepen in in het hart van het winkelcentrum tegen een levensgrote reclame voor de film “Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides” aan. Een piratenschip en kisten vol met juwelen en goud stonden uitgesteld.

Het liep al tegen vier uur en moesten nog op zoek naar de sandalen. Een stukje met de overvolle KTM van Midvalley naar KL Sentral en dan met de Putra LRT van KL Sentral naar KLLC. Een doodgewone trip voor ons, ik moet dit in de afgelopen jaren al tientallen keren hebben gedaan.
De sandalen lagen letterlijk al voor ons klaar en binnen tien minuten stonden we alweer buiten. Het was een geslaagde dag die na een kort bezoek aan onze kamer en een douche ook nog een mooi vervolg kreeg.
We gingen op deze mooie en droge zomeravond lekker een biertje drinken en Chinees eten bij Petaling Street.

Om half elf waren we gelukkig en doodvermoeid. Na een korte rit met de taxi stopten we niet ver van ons hotel. Onze eerste dag zat er op en morgen zou deze mooie dag zeker een goed vervolg krijgen.
Copyright/Disclaimer