vrijdag 25 mei 2007

Korea, Eindelijk onderweg

Pattaya-Incheon, 25/05/2007


Nadat ik eergisteren de familie had uitgezwaaid was voor mij ook de laatste avond aangebroken. Ik had mij stellig voorgenomen om het rustig aan te doen maar diegene die mij kennen weten dat zo’n avond wel uit de hand kan lopen.
De T-bone smaakte mij uitstekend en daarna ging ik nog even snel afscheid nemen van de jongens bij “Pinocchio”, een nieuwe bar waar ik nu wel eens een biertje drink. Maar daar was niemand aanwezig. Het was niet echt vroeg maar de meeste waren waarschijnlijk nog met de avondwandeling bezig. Ik zou er later terugkeren en toen werd het erg gezellig, te gezellig. Uiteindelijk heb ik zelfs gekeken naar de finale van de Champions League. Ik had ook nog een meisje beloofd dat ik haar zou bellen en toen ik dat uiteindelijk deed zo rond vier uur in de ochtend was ze niet erg blij. Ze kwam me toch opzoeken en de rest laat zich raden. Eenentwintig lentes en 39 kilogram schoon aan de haak.
Ik kwam gisteren om half twaalf uit bed en was dood! Lichamelijk en geestelijk, de screensaver op de iMac vertelde mij dat de gevoelstemperatuur buiten nu 41 graden Celsius was en daar werd ik ook niet echt vrolijk van. Een reeks koude douches bracht mij toch weer redelijk tot de realiteit van de dag. Ik zou die avond vertrekken voor een trip van vier weken naar Zuid Korea. Mijn hoofd stond er niet naar en mijn lichaam weigerde ook nog elk soort vast voedsel, ik was een wrak. Uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen om te pakken en de rest van de middag heb ik doorgebracht in de ijskoude lucht van mijn slaapkamer.
In de taxi was ik erg stil, het is nieuw en ik realiseerde mij ook dat het alweer drie jaar geleden was dat ik een serieuze reis had gemaakt. Ik ga jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van mijn omzwervingen in Korea, natuurlijk aangevuld met de foto’s van de dag. Mochten jullie vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik graag natuurlijk.
Copyright/Disclaimer