donderdag 4 januari 2007

Thailand, Een nieuwe start

Bangkok, Thailand

Mijn laptop was helaas nog niet gerepareerd en dus moet ik nu de verhalen schrijven. Dat is jammer want er gaan toch wel wat indrukken verloren op deze manier.
Na de feestdagen die uitbundig werden gevierd werd het eindelijk tijd om er met de jongens op uit te trekken. We hadden Henk gevraagd of hij misschien een dag eerder wilde vertrekken, nee dus, hij miste zijn Thaise grasparkieten al voordat we waren vertrokken.
Op de donderdag ochtend keken Dean en ik elkaar vragend aan. Zou Henk wel verschijnen? We hadden onze twijfels, hij had het opperbest naar zijn zin hier in Pattaya. Henk was op tijd en de taxi een paar minuten te laat. In een vlotte rit zoefden we naar Bangkok waar we de eerste nacht zouden doorbrengen.
Merry V. Guest House, waar ik honderden nachten had doorgebracht werd door mij aangeraden als eerste stop. Dean, voor de eerste keer in Thailand had alleen mijn verhalen gehoord over het backpacken. Henk die mij al eerder had bezocht was niet verder gekomen dan een paar nachten in Bangkok in een klein hotel. Het met zijn drieën een kamer delen was dan ook de eerste ervaring die de boys te verwerken kregen.
We waren vroeg in Bangkok en we trokken dus maar de stad in om wat rond te slenteren. China Town verveeld nooit, dus dat werd onze bestemming. Aan het einde van de middag dronken we een paar biertjes en de Shoarma bij Shoshana smaakte ons goed. Om een uur of elf lagen we in de kistjes, morgen om half zes op (de tweede ervaring) om de boot naar Bangkok Noi (Rot fai) te nemen. De trein vertrekt om 10 over half acht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright/Disclaimer

Gratis eboek downloaden/lezen?