maandag 5 januari 2009

Singapore, Singing in the Rain?

Pattaya, 05/01/2009

Nu de feestmaand December weer achter de rug is en we allemaal de beste voornemens hebben begin ik weer aan een lange serie verplaatsingen/reizen. OK, wegens mijn diabetes en op doktersadvies zijn echt lange reizen nu verleden tijd. Vier weken á een maand zal het uiterste zijn. Dat neemt niet weg dat ik alweer een hoop bestemmingen gepland heb voor het nieuwe jaar.

Als eerste staat de nu bijna traditionele reis naar Singapore en Maleisië. Er zijn de afgelopen twee maanden veel nieuwe lezers op mijn weblog bijgekomen. De verhalen over Steef in Pattaya en de Isaan zijn bijzonder goed ontvangen en ik zal die natuurlijk ook elke zondag blijven publiceren.

Mijn originele doel van de weblog, het schrijven van reisverhalen over mijn belevenissen onderweg in vreemde landen, heeft natuurlijk voorrang.
“Fictie kan ik altijd en overal bedenken!”
“De werkelijkheid moet zo snel mogelijk worden verwoord voordat de scherpe randjes van het verhaal en kleine details verloren gaan.”
Er zijn heel veel mensen die grote vooroordelen hebben over Singapore en Maleisië. Ik hoop dat het lezen van van verhalen ertoe zal bijdragen dat deze vooroordelen zullen verdwijnen en dat mijn lezers zelf deze twee fantastische landen zullen bezoeken.

Het is maar voor een week dat ik op pad ga maar ik hoop dat het weer het toestaat dat ik de volgende bezienswaardigheden kan gaan bezoeken:

Dinsdag: Shoppen en eten in Singapore


Woensdag: Wandelen in het MacRitchie Reservoir Park


Donderdag: Een bezoek aan Kong Meng San Phor Kark See Monastery


Vrijdag: Transport, met de bus van Singapore via de Larkin busterminal (Johor Bahru) naar Melaka in Maleisië


Zaterdag: Een bezoek aan het Cheng Ho museum in Melaka


Zondag: Uitslapen en een flinke wandeling door het oude Melaka


Maandag: Op pad naar Kuala Lumpur en een paar biertjes in Chinatown


Dinsdag: Uitslapen en weer op weg naar Thailand


Natuurlijk zal ik na mijn gewoonlijke McDonald’s ontbijt elke dag genieten van de Maleise en Indiase kerrie gerechten, de Chinese roerbak en stoomgerechten aangevuld met één of twee Koreaanse maaltijden.
Het water loopt me alweer in de mond terwijl ik dit zit te schrijven.

Morgen dus op pad en ik hoop dat jullie mijn verhalen ook met veel plezier zullen lezen.
Copyright/Disclaimer