dinsdag 30 december 2008

Nederland, het einde is nabij!

Zaltbommel, 30/12/2008

Ja, het einde van 2008 is alweer heel dichtbij! Ik denk nog vaak terug over de euforie van het jaar 2000, morgen alweer negen jaar geleden. Deze speciale jaarwisseling vierde ik in Princess Street. Edinburgh, Schotland.
De tijd vliegt en ik krijg nu ook het gevoel dat ik moet gaan onthaasten en als het mogelijk is ook nog aan een gezin beginnen. Ik zou graag nog twee jaar reizen en zoek dan een mooi plekje voor mijn rugzak waar mijn trouwe reisgenoot dan een tijdje kan rusten. Natuurlijk wil ik nog wel twee a drie reizen per jaar maken maar dat is dan meteen de grens.
“Je wordt ouder Papa”, zong Peter Koelewijn terecht in een ver verleden.

Ik heb weer een mooi en goed jaar achter de rug met natuurlijk hoogtepunten maar ook dieptepunten.

Hier volgt de lijst zoals ik 2008 heb ervaren:

Hoogtepunten:

1. Mijn reis samen met Tettje van Malsen naar de vulkanen van Oost-Java.



2. De aankoop van mijn nieuwe motor.



3. De beklimming van de “Adam’s Peak” oftewel “Sri Pada”.
De magische combinatie van het landschap, de inspanning en de ontmoeting met “Graham” maken het tot een onvergetelijke ervaring.



4. De 32.000ste bezoeker op mijn weblog.
Ik kan niet uitleggen hoe trots ik ben dat mijn weblog, in het Nederlands, zo goed wordt bezocht door een grote groep mensen van over de hele wereld. In oktober ben ik gestart met een cursus Journalistiek zodat ik in de toekomst de verhalen nog beter kan schrijven.

5. De aanschaf van mijn iPhone, ik weet het, maar het is één van de beste elektronische gadgets die ik ooit het gekocht.

Dieptepunten:

1. De overval in Fes, Marokko. Ik denk er nog vaak aan hoeveel geluk ik heb gehad dat het niet uit de hand is gelopen en dat alleen mijn camera werd gestolen.

2. De complicaties met mijn diabetes. Het heel dicht bij de injecties van Insuline te zijn geweest heeft me wel aan het denken gezet.

3. Mijn reis naar Marokko. Mijn eerste keer in Marokko en Afrika, de eerste zal ik 99% zeker nooit meer bezoeken. De tweede kan in 2009 het hoogtepunt van het jaar worden.



4. Mijn reis naar Sri Lanka. Het is een mooi land maar op het moment dat ik het bezocht was er een burgeroorlog aan de gang. Natuurlijk heb ik ook hele mooie momenten gehad samen met Graham maar het is een land dat ik niet snel zal aanbevelen om op eigen houtje bezoeken. Ik heb er toch ook heel mooie dingen gezien en daarom zeg ik, “Als je naar Sri Lanka wil ga dan met een georganiseerde reis”.



5. Mijn afgezegde reizen naar Zuid-China en Zuid-Amerika. Typhoons, overstromingen en besmettelijke ziektes lieten mijn reis naar China letterlijk in het water vallen. De diabetes met zijn compilaties maakten het duidelijk dat ik maar eens rustig aan moest gaan doen. Heel jammer, maar er is gelukkig altijd nog een volgende keer.

Over een week vertrek ik weer voor een kort uitstapje naar Singapore/Maleisië. Daarna zijn in februari de Filippijnen aan de beurt en dan ga ik alweer naar Nederland. Natuurlijk slaan we de Formule 1 race in Maleisië niet over!

Voor jullie allemaal, mijn familie, vrienden, kennissen en trouwe bezoekers aan mijn weblog allemaal “Een voorspoedig en gezond 2009”.

Copyright/Disclaimer