dinsdag 13 februari 2007

Thailand, De griep

Pattaya 13/02/2007

Zo, er zijn alweer vier weken voorbij sinds de korte toer en februari is bijna op de helft. Sinds Dean zijn vertrek heb ik eigenlijk weinig meer gedaan. Natuurlijk mijn verjaardag gevierd, met niet te veel toeters en bellen. Eind januari was het de beurt aan Henkie om naar huis te gaan. Het was een toeval dat precies op die dag de griep toesloeg.
Voordat de griep zich ontwikkelde had ik elke dag een minimum van tien kilometer gelopen om wat van de extra kilo’s kwijt te raken. Het was verfrissend om met Dean te lopen. Toen de griep/verkoudheid toesloeg was dat dus voorbij. Een week van slapen en weinig eten, hoge koorts en oneindig tv kijken. Nadat mijn koorts was gezakt en mijn lichaam zich een beetje beter voelde sloegen de depressies weer toe.
Ik weet zelf niet waarom maar ik weet wel als ze er zijn. Ik weet gelukkig ook hoe ik ze moet bestrijden zonder medicijnen. Veel naar buiten en in de zon, weinig drinken en goed eten. Het enige nadeel voor mij is dat ik slecht uit mijn bed kan komen en daardoor mijn dagelijks ritme ga verschuiven. Ik kan niet slapen en val pas heel laat in slaap. Ik sta dan natuurlijk ook weer pas om een uur of twaalf op met als gevolg dat mijn halve dag weg is.
Ik had nu wel eindelijk tijd om de belangrijkste zaken te regelen, deze blijven meestal liggen als er bezoek is. Ik heb onder andere veel vliegtickets geboekt naar bijzondere bestemmingen en Nederland. Ik zal de bestemmingen niet verklappen omdat ik de verrassing niet wil bederven. Mijn eerste uitstapje is een visa run naar Singapore/Maleisië, niet zo spannend maar wel leuk om mijn oude vrienden weer te zien.
Ik heb ondertussen wel weer mijn training opgepakt met het idee om minimaal vijf en zeventig kilometer in de week te lopen. Dit met het oog op een reis later dit jaar. Mijn agenda voor 2007 loopt alweer aardig vol en ik verwacht veel vrienden op bezoek.
Copyright/Disclaimer