zondag 25 februari 2007

Thailand, Voorbereidingen

Pattaya, 26/02/2007

Daar draait alles om, en het is ook erg leuk om van te voren bezig te zijn met je reis.
Wees voorbereid, niet over voorbereid en niet onder voorbereid. Van mijn lange lijst van vroeger zijn al heel veel dingen weggestreept en er zijn maar weinig dingen bijgekomen. Als ik nu terug kijk naar mijn eerste lijst dan brengt die een brede glimlach op mijn gezicht, ik had toen echt alles bij me. Het resultaat was dan ook een zware rugzak van een kilo of twintig. De tijd heeft veel van mijn lijst weggenomen. Natuurlijk hangt het af van wat je ga doen en hoelang je weg blijft. Voor deze achtdaagse reis pak ik het volgende in mijn 45-liter Cerrotorre rugzak.

1 paar Teva sandalen
1 paar wollen sokken
1 short (life-line)
3 zijden boxer shorts
3 katoenen shirts met korte mouw
1 Handdoek (om breekbare dingen te beschermen)

Stuk zeep
Tandenborstel en tandpasta
Scheermesje en Scheerolie
Klein flesje Contact lens vloeistof
Fles L’eau de toilette
Deostick
Kleine flacon Baby poeder
Klein flesje medicinale olie (voor muggenbeten)
Insect spray
Medicamenten

I-pod shuffle (incl. kabels)
Laptop (incl. oplader)
Digitale Camera (incl. batterijlader)
Lonely Planet reisgids

Alles bij elkaar zo rond de elf kilo schat ik.
Ik weet dat ik bijvoorbeeld niet, door vele instanties aangeraden, noodverbanddoos bij me heb. Maar ik heb die eigenlijk nog nooit bij mij gehad. Reizend met de wetenschap dat ik mij in de bewoonde wereld bevindt weet ik dat ik altijd iets kan kopen wanneer ik het nodig heb. De rest is gewoon ballast! Licht reizen is een fijne belevenis en de zak en het gewicht is net genoeg om alles mee te nemen als cabine bagage. Dus wat er overblijft is het snel in 15 minuten pakken in de ochtend als ik opsta en ik ben klaar om in de taxi te springen. Ik controleer nog mijn paspoort, ticket en financiële middelen zoals mijn creditcard en bankpas. Dat is alles, en ik ben op weg voor een weekje plezier en heerlijk eten in Singapore en Malacca (Maleisie). Woensdag ben ik terug met mijn eerste verhaal over de reis en mijn eerste avond in Singapore.
Copyright/Disclaimer