woensdag 31 juli 2013

Nederland: Klussen

Zaltbommel

Dat met die boiler was gisteren dus een tegenvallen er vandaag ben ik brak. De biertjes op de verjaardag van Jantje Kul gingen er goed in met als gevolg een houten kop met twee grote spijkers er in. Brak werk ik mijn traditionele vier boterhammen, twee met komijnenkaas en twee met goudsalami, naar binnen. Alles wordt weggespoeld met een waterval van sterke sterke koffie. Langzaam kom ik tot mijn positieven en probeer het werk van vandaag te overzien.
Als allereerste gaat de boiler er uit. Zelf zie ik het nut van warm water in een camper zonder douche sowieso niet zitten. Neemt teveel plaats in en je gebruikt het te weinig! Wat moet ik met warm water? Het energieverbruik weegt in mijn ogen niet op tegen het comfort. Lyka is het daar in z’n geheel niet mee eens en vindt een leven zonder warm water om haar gezicht te wassen ondenkbaar. En dat terwijl in het land waar ze vandaan komt stromend koud water al voor veel mensen een luxe is.
Twee schroeven, een stekker, een wartel, en een beetje bruut geweld zijn het recept om de boiler te verwijderen. Met een gevoel, en vertoon, van macht draag ik het defecte apparaat naar buiten. € 475,- kost een nieuwe en ik denk dat ik met een aan zekerheid grenzende onwaarschijnlijkheid kan zeggen dat zo’n ding nooit meer in onze camper zal worden ingebouwd.
Voor de vrijgekomen ruimte heb ik ook meteen een doel. Dit wordt mijn bier, wijn en frisdrank opslag. Het zweet gutst uit mijn lichaam want de buitentemperaturen zijn weer tot tropische proporties opgelopen in Nederland.
Eindelijk tijd voor de lunch en een vette hap uit de frituur helpt het herstel proces van mijn uitgewoonde lichaam. Tijdens het eten kan ik maar aan een ding denken. De camper en al het werk dat ik nog moet verrichten voordat zij klaar is om met ons de weg op te gaan.
Het zou teveel en te droog zijn om een opsomming te maken van de kleine en grotere klussen die ik verricht zodat we komend weekend voor het eerst op pad kunnen.
Om half acht zitten we dan eindelijk samen aan het avondeten. Een pittige Thaise kerrie met broccoli.

Ik loop voor de laatste keer door het lijstje met taken voor morgen. Ik ben doodop en zoek mijn bed terwijl Lyka nog even contact heeft in de digitale wereld met vrienden en kennissen over de hele wereld. Ik heb nog werk genoeg maar het einde is nu gelukkig in zicht.
Copyright/Disclaimer