zaterdag 18 mei 2013

Nederland: Afscheid van een goede vriend

Zaltbommel

Het zou gisteren de verjaardag van een goede vriend zijn geweest die ruim een jaar, op 13 mei 2012, geleden overleed. Gisteren zou hij 79 jaar zijn geworden.
Hoe ik het ook bekijk Peter Hermens - bijnaam “De zwarte peer” - loopt als een rode draad door mijn leven. Ik heb enorm veel warme herinneringen aan die man. Ik ben vereerd dat ik hem heb gekend en dat ik zijn vriend mocht zijn.

Peter Hermens

Vorig jaar heb ik het aan mijn weblog voorbij laten gaan omdat hij ervoor had gekozen om in stilte en in besloten kring te worden gecremeerd. Ik vindt het wel jammer dat ik er niet bij kon zijn maar respecteer zijn laatste keuze. Ik weet zelf als geen ander hoe een eenzame zwerver zich voelt. Die heeft geen behoefte aan medelijden of een opgedofte menigte die afscheid komt nemen.

Ik moet denken aan die mooie woorden van de Iraans-Nederlandse dichter Rodaan al Galidi.

'Begraaf mij ver en alleen, ik wil niet tussen de doden liggen'

Rust in vrede Peter, ik weet zeker je ooit weer te ontmoeten.
Copyright/Disclaimer