dinsdag 26 maart 2013

Thailand: Dag 34 van het lange wachten

Pattaya (Doughy's GH (14)

Slapeloze nachten, hartkloppingen, een opkomende maagzweer en een bloedsuikerspiegel als een achtbaan! Dat is het resultaat van 34 dagen wachten op de acceptatie van de aanvraag voor een MVV-visum. Het wachten op de uitslag zal nog veel meer stress met zich mee brengen. 
Het eten smaakt ons niet meer, ik heb problemen met het concentreren zodat van lezen ook weinig meer terecht komt en het vakantiegevoel is - ondanks de 30 graden en een stralende zon - ver te zoeken.
Onze relatie is gelukkig sterk genoeg om dit op te vangen hoewel ik regelmatig alleen uit de kamer ontsnap om ons beiden wat ruimte te geven en stoom af te blazen. Ik heb geen zin meer om te schrijven en vul de dagen met hangen. Gewoon hangen op bed of hangen aan de bar. Waar vakantie vroeger leuk was en je zo lang als mogelijk weg wilde blijven is het nu de omgekeerde wereld! We willen naar Nederland en wel zo snel mogelijk! De kauwgom heeft geen smaak meer en we willen hem zo snel als mogelijk uitspuwen. 
Maar de finish is in zicht en we hebben zoveel werk verzet in de afgelopen week dat opgeven geen optie meer is. Het woord “ontmoedigingsbeleid” heeft voor mij in de afgelopen vijf weken een heel nieuwe dimensie gekregen.

‘Maar hoe ver zijn we nu eigenlijk?’

Ik heb het even nageteld en de IND vraagt 15 verschillende documenten en/of groepen van samengestelde documenten. Op dit moment bevat het dossier dat we naar de IND gaan sturen 116 pagina’s, bijna 700 gram aan papier dat moet worden gescand en nagekeken of ik wel voldoe aan de regels als referent voor de hereniging met mijn vrouw in Nederland. Dat is niet niets! Maar het zal wel nodig zijn want anders zouden ze er niet naar vragen. Er zijn nu nog twee documenten onderweg waarvan ik mag hopen dat ze op tijd, d.w.z. voor woensdagmiddag 16:00 arriveren op mijn woonadres.
Wanneer dit niet gebeurt zit ik met een levensgroot probleem want dan is het dossier niet compleet en kan de aanvraag onmiddellijk worden afgewezen, de andere optie is dat de aanvraag voor vier weken wordt opgeschort zodat ik de mogelijk krijg om de ontbrekende documenten alsnog aan te leveren in Almelo. Die beslissing ligt in de handen van de ambtenaar van de IND.
Woensdag a.s. Is het D-day min één. Woensdag moet het op de post of het compleet is of niet. Laten we hopen dat het niet allemaal voor niets is geweest! Ik hou jullie op de hoogte!
Copyright/Disclaimer