donderdag 21 maart 2013

Thailand: Dag 29 van het lange wachten

Pattaya (Doughy's GH (14)

Met nog zeven dagen te gaan begint de stapel documenten die door de IND zijn opgevraagd langzaam haar definitieve vorm aan te nemen! Maar het is vanzelfsprekend dat de laatste loodjes het zwaarst wegen. Er zitten nog drie onzekere gaten in deze eindeloze stroom documenten. Ik hoop deze drie voor D-day, 27 maart 2013, in mijn bezit te hebben maar de realiteit gebiedt me om uitstel voor de laatste documenten aan te vragen en ze na te sturen zodra ik ze in mijn bezit heb. Dit zal natuurlijk de beoordeling voor het MVV-visum vertragen en misschien zelfs een afwijzing opleveren!
Maar daar heb ik me al bij neergelegd. Mochten we onverhoopt na 23 april nog een keer voor een week of twee naar Thailand moeten vliegen dan is dat niet anders.

Wat er de afgelopen week tussen ons is gebeurd is een klassiek voorbeeld van wat het ruimtevaart instituut NASA “astronauten stress” noemt. Het is een bekend fenomeen en probleem wanneer twee mensen een te lange tijd op elkaars lip in een te kleine ruimte zitten. En die “astronauten stress” was de oorzaak van ons probleem!
En net zoals bij een vulkaanuitbarsting was de uitbarsting van onze frustraties zeer hevig waarna binnen enkele dagen de rust weer terugkeerde. Wij zijn er uit en het is weer zoals het voor de uitbarsting was.
We ontspannen ons weer en gaan samen op pad om leuke dingen te doen. Ik weet dat er diverse roddels rond gaan maar daar houden wij ons niet mee op! Wij weten samen de details en de waarheid.
Maar neem van mij aan dat het geen gemakkelijke weg is die je samen moet bewandelen om een tijdelijke verblijfsvergunning voor Nederland te bemachtigen. Je loopt van het kastje naar de muur en die muren zijn torenhoog. Hoe onredelijk het ook voor een ieder lijkt - de vergelijking met een politieke vluchteling is snel gemaakt - de IND volgt de door de politiek opgelegde richtlijnen. Daarom moet je nooit de IND aanspreken op de opgeworpen problemen maar je ongenoegen uiten bij de regerende politiek.

Gisteren zijn we lekker naar het strand geweest en hebben een prima dag samen doorgebracht. We gaan nu elke dag relaxen en laten de rest van de zeven dagen over ons heen komen. Die laatste drie documenten wordt hard aan gewerkt, laten we hopen dat ze op tijd arriveren!


Pattaya Beach

Ik hou jullie op de hoogte!
Copyright/Disclaimer