zondag 15 januari 2012

Thailand: Een visje op zondagavond

Pattaya (Boxing Roo(8)), 15 januari 2012

Het gaat nog niet in de volgorde zoals het werkelijk gebeurd is maar omdat ik nu ook de foto's erbij haal kan het zijn dat ik een beetje van de hak op de tak spring.
Ik zit nu dus in een echte onderweg simulatie en ik probeer zo eerlijk mogelijk tegen mezelf te zijn!
De vraag is dus: Kan in alleen met de iPad op reis voor een kortere tijd?



Het eerste wat met echt meevalt is het gebruik van het toetsenbord op De iPad. Het is en blijft wel wat beperkt zonder de cursortoetsen maar toch wen je er snel aan en een kort verhaal is zo geschreven. De spelling wordt tijdens het typen gecontroleerd en echt heel af en toe komt er een vreemd voorstel van de iPad om het woord mee te vervangen.
Nu ik de volgende stap heb genomen voor de toevoeging van de foto's wordt het wel wat ingewikkelder. Er zijn voldoende foto apps te koop maar die ene die moet doen wat ik wil dat hij moet doen heb ik nog niet gevonden. Maar in de toekomst zal ongetwijfeld een programmeur ontdekken dat er meer mensen zijn die deze specifice eis aan het programma stellen.

Dus nu naar de zondag.
Zo plotseling uit het niets vond ik het een prima idee om maar een visje te gaan eten bij Kiss Food and Drink. Lyka sprong als een pijl uit de boog in de houding en was binnen een flits uit mijn zichtveld verdwenen. Ik hoorde het douchewater stromen en wist uit ervaring dat mijn idee de juiste was geweest.
Ik stond al een tijdje droog en had nu ook wel zin in een koud biertje.

Nadat ik ook mezelf toonbaar had gemaakt sjokten we samen naar het restaurant waar ik de voor ons bekende gerechten bestelde. Jammer maar helaas ging het, ondanks het nadrukkelijk vermelden aan de ober, ook weer deze keer met de patat frites fout. Het bordje goudgele aardappelstaafjes verscheen binnen een minuut op de tafel. Gevold door de vis en de groenten, ongeveer een kwartier later. De friet was al verdwenen en de ober keek me aan alsof hij net het geruite garen had uitgevonden.

Maar zoals altijd was er op de gebakken vis niets aan te merken. Na de vis, want die moet natuurlijk zwemmen, dronken we nog een paar biertjes op het oude vertrouwde kantoor. Helaas zijn de prijzen hier nu ook omhoog gegaan en € 1,75 voor een flesje bier zal de toeloop van klanten ook niet bevorderen. Maar zoals de Thaise wijsheid nu eenmaal zegt: als het aantal klanten halveert verdubbel je de prijs! Zo blijft de omzet gelijk!

Deze keer heb ik vooraf naar Picasa geuploade foto's gebruikt en zo te zien passen ze prima binnen het raamwerk.

Geschreven op mijn iPad, de foto's volgen later.
Copyright/Disclaimer