woensdag 31 augustus 2011

Nederland: Werk aan de winkel

Zaltbommel

Ik had natuurlijk als een roosje geslapen! Maar vandaag was het de eerste en drukste dag terug in Nederland. Ik had een waslijst van dingen die ik moest doen en om iets over achtten stapte ik de deur uit.
Zaltbommel veranderd razendsnel! Er wordt overal gesloopt en gebouwd. Nu moeten de flatjes aan de Johan van Oldenbarnevelt straat er aan geloven. En dat is jammer! Ik ben van mening dat die flatjes leuke starters woningen waren. Maar nee! Er is besloten om te slopen en er nieuwe appartementen te bouwen die wel meer dan € 700 in de maand aan huur gaan opbrengen.

Nadat ik de huisarts, makelaar, de Blokker en de nieuwe C-1000 supermarkt had bezocht was het al bijna twee uur en tijd voor een lunch. Wat kan een bruine boterham met komijnen kaas toch hemels zijn! Maar wat het meest hemels is iets dat we hier maar als de gewoonste zaak beschouwen.
‘Water uit de kraan is te drinken!’
Wat zou dat mooi zijn als dat overal in de wereld voor iedereen zo kon zijn!
De dag werd besloten met een echt Hollands gerecht. Ik vond het leuk om weer eens met mijn gedachten in het “Kookboek voor de Huishoud School” te koken. Bloemkool met speklappen en gekookte aardappelen.

Nog een flesje wijn en dan naar bed want ik voel de lange vlucht nog steeds.
Copyright/Disclaimer