woensdag 31 maart 2010

Maleisië, de regen in Kuala Lumpur

Kuala Lumpur (Fortuna Hotel), 31 maart 2010

Na drie nachten in Malacca vertrek ik alweer. Het is alweer woensdag en dat is normaal gesproken de dag dat ik in Kuala Lumpur arriveer. De tocht naar het busstation kan ik dromen en na een wandeling van een minuut of tien stap ik in de oude bus van Hup Kee die me de laatste tweeëneenhalve kilometer naar het grote busstation van Melaka, zoals het in het Maleis heet, vervoerd.
Eerst een kaartje voor de bus naar Kuala Lumpur kopen dat me voldoende tijd gunt om een broodje en een kop koffie bij de MacDonalds te nuttigen. Een krantje, het ontbijt en muziek uit de jaren zeventig uit mijn oude roze iPod. Het lood in mijn schoenen is veranderd in ijzer. Maar zoals het spreekwoord zegt: Het is me lood om oud ijzer! Ik heb zelf geen idee wat er met me aan de hand is maar ik heb weinig plezier meer in het onderweg zijn.
De palmolie plantages schieten oneindig aan me voorbij en na twee uur zie ik de Petronas torens in de verte opdoemen. Ik voel me langzaam vollopen met een gelukzalig gevoel. De enorme stad, Kuala Lumpur, is een goed medicijn tegen de eenzaamheid.
Bij monorail station Hang Tua verlaat is de bus en neem de monorail verder naar Bukit Bintang, mijn eindbestemming. Ik voel me nog beter wanneer ik door bekende in het Fortuna Hotel wordt begroet. Mijn vaste kamer 605 is al klaar en binnen een mum van tijd lig ik op mijn bed met een kop verse thee op het nachtkastje. Door de ramen in de verte zie ik de twee torens van het Times Square. De rode torens steken schril af tegen de duifgrijze lucht. Het liefst zou ik op mijn bed blijven liggen maar het knorren van mijn maag en het ontbreken van internet motiveren mij om snel naar Sungai Wang PLaza te gaan.
Alles loopt op rolletjes! De SIM voor het internet van Digi is zo gekocht en daarna loop ik het Noodle House binnen voor een late lunch/vroeg avondeten. Over de kwaliteit hoef je je in Maleisië geen zorgen te maken. Die is altijd goed!

Mijn dag zit er op. Na een paar koppen thee gaan de oordoppen in en de overgordijnen dicht. Morgen op jacht voor een kaartje voor de Formule 1 race van zondag.
Copyright/Disclaimer