maandag 23 maart 2009

Singapore, Op weg naar Nederland

Pattaya, maandag 23 maart 2009

En vanochtend gaan we weer om half zes op pad. De eindbestemming van deze reis is Nederland, zei het wel met een flinke omweg. Wanneer de Airbus A320 van Air-Asia om ongeveer kwart voor twaalf opstijgt van Suvarnabhumi Airport begin aan een lange reis die me via Singapore, Melaka, Kuala Lumpur en Pattaya naar Zaltbommel zal brengen.

Het is een reis waar ik erg naar uit kijk! Het meest spannende aan deze reis is het aanmeten van een stukje uitrusting die ik in november van dit jaar hoop nodig te hebben. Gordon Tan, de eigenaar/directeur van Adventure 21 in Singapore, zal me adviseren bij wat ik zo allemaal nodig zal hebben voor mijn reis. Omdat ik niet alles in één keer kan meenemen wegens mijn bagagebeperking zal ik in twee keer de complete uitrusting kopen en meenemen. Natuurlijk zal ik ook een aanbetaling doen voor de reis.
Een andere belangrijke zaak is dat ik vier treinpassen voor Japan weet te bemachtigen. Het reizen binnen Japan is nogal prijzig en daarom heeft de regering besloten om voor toeristen speciale treinpassen in het leven te roepen. Ik heb er vier nodig voor Tettje en mezelf. Één voor een week en één voor drie weken. We gaan namelijk vier weken naar Japan maar zo’n pas bestaat niet. De pas moet ook buiten Japan worden aangeschaft en is niet in Japan zelf te koop, vandaar. Verder staan er weer de normale zaken op het programma is Singapore, lekker eten, een paar biertjes en een beetje wandelen.
Na deze drukke vier dagen vertrek ik via de Queenstreet Busterminal en Larkin Bus and Taxi Station (Johor Bahru) naar Mijn geliefde Melaka voor nog meer lekker eten en koude biertjes. Een beetje rusten en onder het genot van een kop koffie bij de Starbucks plannen voor de reis naar Japan.







Dan staat de Formule 1 race op het circuit van Sepang weer op het programma. Kuala Lumpur veranderd dit weekend in een stad vol met racefans. Enkele vrienden zullen zich bij me voegen zodat het een bijzonder leuk weekende lijkt te worden. Het is alweer de tiende keer dat ik in Kuala Lumpur voor de Formule 1 ben.




Op maandag ga ik dan nog voor een paar dagen terug naar Pattaya voor veel vertier en plezier. Donderdagochtend vlieg ik voor de eerste keer met Air Berlin naar Düsseldorf. De veelbesproken vliegtax heeft ook mij over de streep getrokken! Mocht het bevallen dan is Schiphol voor altijd verleden tijd.
Copyright/Disclaimer