dinsdag 24 maart 2009

Singapore, op rolletjes

Singapore, 24 maart 2009

Slecht, heel slecht heb ik de afgelopen nacht geslapen, ondanks dat ik de hele kamer voor mezelf had. Ik weet niet voor hoelang maar ik hoop wel dat ik nog een nachttje alleen kan slapen. Het gratis ontbijt in het hostel sloeg ik wegens de grote groep schranzende budgeterende rugzakkers in de keuken maar over. De gouden bogen voor mijn ontbijt zoals jullie weten!
De gouden bogen dichtbij Bugis MRT Station waren deze keer uitverkoren om mij het ontbijt te mogen serveren. Trots stapte ik in mijn nieuwe bergschoenen de regen in. Ja, het weer was helaas toch omgeslagen. Ik had regen verwacht en was gisteren op een blauwe lucht getrakteerd, nu lag het net andersom.
Na het ontbijt had ik een paar taken te verrichten. Het allerbelangrijkste zou ik natuurlijk als eerste doen! Vier treinpassen voor Japan Rail kopen bij het kantoor van Japan Airlines in Singapore. Het kantoor in het Hong Leong Building was zo gevonden en het liep allemaal precies zoals ik had verwacht. Hier werd er uiterst effectief gewerkt en binnen dertig minuten stond ik weer buiten met de vier treinpassen, een stapel documentatie van het Japans Bureau voor Tourisme en een rekening van een kleine veertienhonderd Euro. Inderdaad, de treinen in Japan zijn niet goedkoop en deze passen zijn echt de moeite waard. Zo kost alleen de enkele reis van de Narita luchthaven naar het centrum van Tokyo al vijfentwintig Euro voor een enkele reis. Je moet deze passen ook al voor je aankomst in Japan kopen, ze zijn namelijk in Japan zelf niet te verkrijgen. Eigenlijk is het een voucher die je samen met een speciale stempel in je paspoort recht geven op de echte treinpas.
De tweede opdracht was aan de andere kant van stad en een kort ritje met de MRT zou me naar het Dhoby Ghaut MRT station brengen. In het Singapura Plaza is namelijk een Carrefour gevestigd die heerlijke Sushi pakketten verkoopt voor een klein prijsje. De regen was ondertussen verdwenen en er jaagden grote witte wolken aan de blauwe hemel. Elf van die kleine smakelijke kleurige rijsthapjes voor € 3,50. Een koude Coke Zero voor € 0,65 erbij en je geniet van een heerlijke lunch in het zonnetje.
Aan het einde van Orchard Road gaat deze naadloos over in Tanglin Road. Een stukje verder aan de linker kant heb je het Tanglin Place Shopping Center. Hier is de Treknology Bikes 3 gevestigd. Mocht je ooit plannen hebben om een lange fietstocht door Azië te gaan maken dan is dit de winkel om je start te plannen. Ze hebben hier werkelijk alles en tegen zeer goede prijzen. Het grootste voordeel ligt echter in het feit dat je je eigen fiets niet mee hoeft te slepen naar Azië. Een fiets meenemen in een speciale fietskoffer kost al gauw een vierhonderd euro per enkele reis! Zonder de aanschaf van de koffer! In deze winkel kun je een goed uitgeruste fiets kopen vanaf € 750,-, en dat is dan voor een hybrid mountainbike inclusief tassen, spatborden en verlichting. Volgens de medewerkers in de winkel kunnen ze bijna elke fiets binnen drie dagen voor je klaar hebben staan. Ik denk er zelf ook nog steeds over om een keer zoiets te proberen. Misschien iets voor volgend jaar Tettje? Indonesië op de fiets?
Als laatste bracht ik nog even een bezoek aan Adventure 21 in Chinatown. Ik was nu al echt in de stemming voor Nepal en wilde nog een paar dingen vragen. Tijdens ons bezoek aan Japan gaan Tettje en ik ook proberen om de Fuji-San te beklimmen. Natuurlijk moet je op 3776 meter hoogte wel zorgen dat je de juiste kleding hebt. Thermisch ondergoed had ik de vorige keer al gekocht. Nu kocht ik op advies van Gordon ook een sneldrogend t-shirt en een nieuwe fleece. Alleen niet goedkoop maar wel topkwaliteit. Een water en winddicht jack had ik vorig jaar al in Hong Kong gekocht en die was volgens Gordon goed genoeg voor Nepal. In Japan zal ik dan ook testen met de vier basislagen die je in de bergen van de Himalaya nodig hebt.
Mijn eerste drukke dag zat er op en werd besloten met een paar ijskoude biertjes en een heerlijke Chinese maaltijd bij koffiehuis 99 naast het Funan IT center. Bij terugkomst in het Hostel was er echter ook een kleine tegenvaller. Vannacht zou ik drie nieuwe mensen op de kamer krijgen. De manager wist alleen niet hoe laat ze zouden arriveren. Laat ik er maar het beste van hopen en proberen om zoveel mogelijk slaap te krijgen. Tot morgen.
Copyright/Disclaimer