vrijdag 9 april 2010

Nederland, op hoop van zegen

Zaltbommel, 9 april 2010

Het is geen geheim dat ik altijd het goedkoopste ticket koop dat ik op het internet kan vinden! Zolang ik maar niet halve dagen op verlaten vliegveld midden in de woestijn hoef door te brengen vind ik alles goed. De honderden Euros die ik vaak bespaar zijn ruim voldoende om de hoge prijzen voor de koffie en broodjes op de luchthavens te compenseren.
Ik heb al met heel wat verschillende luchtvaartmaatschappijen gevlogen en deze keer was Egypt Air aan de beurt want de ticketprijs van onder de vijfhonderd Euro voor een retour Bangkok - Amsterdam kon ik natuurlijk niet afslaan. Bij aankomst op de luchthaven van Bangkok viel alle onzekerheid van me af! Egypt Air is een lid van de Star Alliance en voldoet daarmee aan de hoogste eisen om een codeshared vlucht samen met Thai Airways uit te voeren.
De Boeing 777-200 was wel oud en het entertainment systeem was niet meer van deze tijd maar verder ging het allemaal wel omdat het om een nachtvlucht ging. Na negen uur arriveerden we in Cairo waar ik een moderne, maar overprijsde, terminal 3 aantrof. Een ontbijt zoals wij gewend zijn was er niet te krijgen en ook voor een goede kop koffie moest er eerst flink overlegd worden. De vijf uur wachttijd ging snel genoeg om en tegen tien uur steeg de Airbus 320 op voor de laatste etappe naar Amsterdam.

Het viel me tegen in Nederland zoals altijd! De geur dikke sigaretten en een vuile trein deden me meteen weer denken aan hoe slecht sommige zaken hier in Nederland geregeld zijn.

Om vijf uur ‘s middags stapte ik mijn huis binnen en zat deze reis er eindelijk op. Ik ben erg moe en ga nu eens flink uitrusten en me voorbereiden op de komende trip die me naar Taiwan en misschien Japan zal brengen.
Copyright/Disclaimer