woensdag 29 oktober 2014

Nederland: De winter is onderweg

Zaltbommel

Het is enorm lang geleden dat ik eind oktober nog in Nederland verkeerde! Maar deze keer blijven we de winter hier omdat mijn vrouw graag sneeuw wil zien. Niet dat er in Azië geen sneeuw te vinden is maar ze moet ook doorgaan met haar cursus inburgering zodat we straks een Nederlands paspoort voor haar kunnen aanvragen.
Het leven in Nederland is een stuk saaier dan in het verre oosten! Dat weet iedereen die daar is geweest. Vandaag was het om half zes al donker maar dat maakt niet het grote verschil. Er is niemand meer op straat en dat is hèt grote verschil. Ik mis dat even er uit lopen om wat te eten of een biertje te drinken in de zwoele avondlucht. Nu kan die avondlucht in december/januari in Thailand ook wel fris zijn! Zelfs in het midden van Thailand, Pattaya, kan de temperatuur ’s nachts wel een graad of veertien dalen.Verder naar het noorden, richting de bergen van Chiang Mai, is vorst echt geen uitzondering!
Wat wel een enorm verschil is met Thailand is het aanbod op tv. Normaal blijft die op zwart met met dit weer en deze omgeving is het een geschenk uit de hemel. Wat me wel opgevallen is dat er in Nederland elke avond wel voetbal op tv is. Voetbal? Elke dag? Daar raak je helemaal afgestompt van?
Dus wat kunnen we verder doen? Op het internet zoeken naar wat leuks. Deze keer kwam de serie “Fat Tony & Co” langs. Een misdaadserie van het Australische Channel Nine.



Het is een prima verhaal, met iets teveel overbodige seks. Dat zal wel extra goed verkopen!

Dit is geen verhaal zoals jullie van mij gewend zijn maar dat komt later wel. Ik heb de weg naar mijn toetsenbord weer gevonden en terwijl meer mensen problemen krijgen met de vroege en lange duisternis lijk ik als een vampier uit mijn schulp te kruipen.
Copyright/Disclaimer