donderdag 17 april 2014

Nederland: Alweer 17 april?

Zaltbommel

Precies een jaar geleden maakte ik ook de balans van het jaar dat achter ons lag op. Lyka en ik waren toen nog in Thailand en hadden net een heel zware en emotionele periode achter de rug. Dat inburgeren en pogen om naar Nederland te komen is niet zo gemakkelijk als ze het in het nieuws laten voorkomen. Gelukkig kunnen we nu terug kijken op een rustiger jaar.
Rustig op het persoonlijke vlak en op het gebied van reizen. Hoewel ik nog wel enkele leuke trips heb kunnen maken was het toch een van de rustigste jaren sinds mijn leven als reiziger is gestart.
Zo staat de teller nu op 1434 verhalen en heb ik dus in het afgelopen jaar maar 125 verhalen gepubliceerd. En er is voor het eerst, sinds ik met mijn weblog ben begonnen, zelfs een maand voorbij gegaan zonder dat ook maar één verhaal zijn weg naar mijn weblog heeft gevonden. Deze lange onderbreking heeft ongetwijfeld bijgedragen aan het teruglopen van het aantal bezoekers van mijn weblog in het afgelopen jaar!
Ondanks dat ik mijn “Travels and Troubles” nu ook heb aangemeld op “Flipboard” voor de tablets van Apple en Samsung. Hier is een link waarvan ik hoop dat het werkt.


Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, of hoe jullie dat moeten zoeken, maar jullie kunnen ongetwijfeld wel de weg vinden om mijn weblog nog gemakkelijker te kunnen lezen.
37.000 bezoekers, uit 119 verschillende landen, is nog steeds een respectabel aantal desondanks ben ik toch nog een beetje teleurgesteld. Het is zeker mijn eigen schuld en daarom moet ik nog maar eens meer gaan schrijven. En niet alleen over reizen! Ik lees zoveel over de landelijke, en plaatselijke, politiek dat fout gaat dat ik dat mijn ideeën daarover ook vaker wil delen. Niet dat het op enige manier zal helpen want politici zijn nu eenmaal narcisten die de eeuwigheid willen bereiken door middel van gedenkstenen en monumenten met hun naam er op! Maar ik wel de gewone man in de straat wel aan het denken zetten.



Ik wil iedereen bedanken voor het bezoeken van mijn weblog en hoop jullie allemaal in het komende jaar weer te kunnen begroeten. De nadruk zal nu op de camper en Europa komen te liggen. Misschien meer bekend, minder exotisch, maar toch niet minder interessant!
Blijf komen en blijf lezen? Een fijne dag gewenst, Lyka en Jielus!

Copyright/Disclaimer