donderdag 13 november 2008

Thailand, de dood van een prinses

Pattaya, 13/11/2008

Niets is er de afgelopen weken zoveel besproken als de crematie van prinses HRH Princess Galyani Vadhana. Het gaat uiteindelijk niet over de crematie zelf maar wat het teweeg brengt in het Thaise koninkrijk. De lokale horeca, die toch al zware tijden doormaakt, moet weer eens drie dagen dicht. Althans als we de diverse speculaties moeten geloven. Er gaan veel geruchten en één van die geruchten is dat het koningshuis zelf heeft gevraagd om dezer dagen niet te uitbundig feest te vieren en respect te tonen voor de overleden prinses. De politie, die normaal gesproken toch zelf de regels maakt, gaat van deur tot deur met een formulier dat alles drie dagen dicht moet!
Natuurlijk is het wel allemaal te begrijpen maar drie dagen dicht is toch wel een ingrijpende belevenis tijdens je vakantie van twee weken. Laten we maar kijken wat er nu echt gaat gebeuren de komende dagen. Ik ga in ieder geval even naar Walkingstreet om een biertje te drinken, en mocht er geen muziek worden gespeeld dan maakt me dat sowieso weinig uit. Ik neem gewoon mijn iPod mee.
Wel zal ik een zwart shirt dragen als uiting van respect voor de overleden prinses.


HRH Princess Galyani Vadhana (1912-2008)


Morgen de foto’s en een verslag.
Copyright/Disclaimer