zondag 17 december 2006

Thailand, Ontmoeting in Bangkok

Bangkok 14-17/12/2006

Daar gingen we dan! Ik had van alles geregeld om de aankomst van Henk en Dean zo goed mogelijk te laten verlopen. Henk zou eerst naar Pattaya komen om daarna samen met mij naar de lucht haven te gaan om Dean op te halen. Het was best vreemd om iemand te ontmoeten die ik in geen zes jaar had gezien. Alles verliep vlekkeloos en we waren op tijd op de luchthaven. Na aankomst verliepen de gesprekken goed en er was dus geen probleem om de draad weer op te pakken.
Eerst Dean geïnstalleerd en daarna door naar ons hotel. We wilden de eerste avond rustig aan doen omdat er op vrijdag een dag toerisme gepland was.
Dat lukte dus niet, een paar biertjes, gebakken rijst, een paar biertjes, shoarma schotel en dan maar naar Patpong. Henk zat op hete kolen en Dean was ook wel geïnteresseerd wat er nu allemaal waar was van de verhalen. Het werd een leuke avond met een afscheid op Patpong en een terugreis met de Tuk Tuk.
Ik had een paar bezienswaardigheden achter elkaar geplakt als programma en zo zouden wij het dan ook afwerken.
Om iets over negen arriveerde Dean bij ons hotel en we trokken met zijn drieën de stad in.
De eerste stop was de maag van Bangkok. Een enorme groentemarkt aan de rivier. We liepen wat rond en ik vertelde over de exotische groenten en kruiden die er verkocht werden. Ergens halverwege genoten we van satetjes met brood. De tweede stop was Wat Po met zijn 20 meter lange liggende Buddha. Het gehele tempelcomplex is zeer indrukwekkend. Als klap op de vuurpijl huurde ik een longtailboot die ons twee uur over de klongs van Bangkok zou varen. We sloten de trip af bij Wat Arun, de 65 mtr stupa aan de rivier. Op de terugweg bestelde ik nog wat echt Thais eten. De jongens waren onder de indruk. Ook ik zie altijd weer nieuwe dingen. Het werd een fantastische dag die de boys niet snel zullen vergeten. Het avondeten schoot erbij in en we belanden in een Ierse Pub op Silom rd. De Beatles waren uit de dood opgestaan en we hadden een mooie avond.
De zasterdag zouden we uitslapen en we zouden Dean ontmoeten in zijn hotel. De beste beslissing want we zouden in de buurt blijven van Sukhomvit. We dronken koffie, bezochten Pratunam (kledingmarkt) en gingen een kleine 300 mtr omhoog op de Byoke Tower. De tijd vloog en de dag was zo om.
De avond brachten we door in een nieuw ontdekte Pub op Sukhomvit en daar aten we ook wat. De avond werd afgesloten in Soi Cowboy.
De gasten hadden meteen veel gezien en waren tevreden!
Dinsdag komt Dean naar Pattaya, Henk is op zondagmiddag om vijf uur al op pad. Hij zat alweer op hete kolen.
Copyright/Disclaimer