dinsdag 11 september 2007

Nederland, depressies zonder turbulentie

Zaltbommel, 11/09/2007

Zo, het zit er weer op! Van al mijn plannen is er weer niets terecht gekomen!
Drie en een halve week geleden kwam ik op Schiphol aan met de beste voornemens om Nederland eens door andere ogen te bekijken. Er waren wat afspraken gemaakt, niet echt definitief, en het leek er op dat ik een leuke tijd zo hebben. Nu, op weg naar Thailand maak ik de balans op van de afgelopen weken.
Ik heb toch wel een leuke tijd gehad met een paar wandelingen en uitstapjes naar Utrecht en Amsterdam. Maar van echt serieus wandelen is niets terecht gekomen. Waarom? Nou, ik heb wel mijn idee hierover. Ten eerste ben ik erg veel bezig geweest om mijn zaken allemaal af te handelen en zoals zo vaak nam dit meer tijd in beslag en duurde dit veel langer dan verwacht. De andere oorzaak waren de depressies. Niet zo sterk als voorheen maar wel erg genoeg om me slecht te laten voelen. Een combinatie van een donkere ruimte en weinig privacy, slecht weer en weinig zon.
Gelukkig zit het bezoek aan Nederland er weer op en kan ik weer vooruit kijken naar nieuwe reizen en bestemmingen. Ook wil ik iedereen bedanken die mijn verblijf heeft veraangenaamt met hun aanwezigheid of de tijd die ze voor mij hebben vrijgemaakt. Ik wil ook mijn verontschuldigingen aanbieden aan de mensen die ik niet heb gebeld voor een ontmoeting of niet heb bezocht. Ik hoop dat ik volgend jaar echt minder te doen heb zodat ik meer tijd aan jullie kan besteden.
Mijn vlucht was goed, weinig turbulentie omdat China Airlines nu een andere route vliegt. Alleen, ik kon, ondanks vier stoelen voor mijzelf, echt niet slapen met als gevolg een enorme jetlag. De eerste dag werd het feest met veel bier en oude vrienden. Daarna heb ik twee dagen droog gestaan om van mijn jetlag af te komen. Nu heb ik nog een paar dagen om te genieten en dan weer druk aan de gang. Ik heb alweer enkele tickets geboekt maar de bestemming blijft een geheim tot net voor mijn vertrek.

Copyright/Disclaimer