woensdag 17 april 2013

Thailand: Bezoekers in het afgelopen jaar

Pattaya (Doughy's GH (14)

Nu 17 april officieel de peildatum voor het aantal bezoekers van “Travels and Troubles” is geworden is het vanaf vandaag ook een mooie datum om nog eens terug te kijken naar het afgelopen jaar in “Travels and Troubles”.

Vorig jaar stond de teller rond de 135.000 pagina’s bezocht en vandaag staat de teller op bijna 177.000 bezoekers uit 111 verschillende landen. Ik heb sinds ik ben begonnen met deze weblog in totaal 1303 artikelen geplaatst! Dat is gebeurt in 2249 dagen, dus ruim een verhaal in elke twee dagen! En dat is iets waar ik heel trots op ben en waar ik jullie als bezoekers voor wil bedanken! 42.000 bezoekers in één jaar is een ongelofelijk aantal, een groei van 7.000 oftewel 20%. Dat zijn cijfers waar elk bedrijf trots op zou zijn! Maar ik wil natuurlijk meer! Ik zou graag zien dat de 1.000 bezoekers per week zouden worden gehaald. En daarvoor heb ik nog wel wat plannen.

Maar helaas komt er zoals altijd maar weinig van mijn plannen terecht omdat ik altijd wel weer wat anders te doen heb en, in het afgelopen jaar in het bijzonder, af en toe de depressies weer toeslaan.

Het was een mooi maar ook een heel vreemd jaar! Natuurlijk was onze trouwdag een hoogtepunt, maar ook de reis naar Korea is er een om nooit te vergeten. Onze keuze om voor Lyka de weg naar een Nederlandse verblijfsvergunning in te slaan kan een verkeerde blijken te zijn geweest.
De eerste twee maanden van 2013 in Bangkok voor de cursus bij “Nederlands leren in Bangkok”  waren de prettigste van dit jaar. Het was zelfs leuk om twee maanden ondergedompeld te zijn in deze bruisende metropool. We waren samen heel erg blij toen we op 20 februari te horen kregen dat Lyka voor het examen was geslaagd en dat we nu ook voor haar het MVV-visum konden aanvragen.
Het is ondertussen dag 56 van het lange wachten. Gelukkig hebben we een bericht van onze behandelaar bij de IND ontvangen dat we op korte termijn geen beslissing hoeven te verwachten.
Dat is jammer want we waren graag op onze huwelijksdag naar Nederland gevlogen om deze bijzondere koninginnedag te vieren. De wisseling van de vorst der Nederlanden is niet een alledaagse gebeurtenis.
Het grote voordeel is nu dat we nu weten waar we aan toe zijn en ons vertrek naar Nederland is naar 8 juni verplaatst. Mochten we onverwacht toch eerder de beslissing van de IND horen, dan vliegen we zo snel als mogelijk naar Nederland. Om eerlijk te zijn krijgen we nu wel een beetje genoeg van Azië, de temperaturen en de luchtvochtigheid lopen te hoog op om het aangenaam te laten zijn en ondertussen is de regentijd aangebroken.
Ook aan mijn drie boeken wordt er - mede door de onzekerheid van de MVV aanvraag en de bijbehorende depressies - weinig gewerkt. Mijn hoofd staat er gewoon niet naar.
‘Kijk maar eens naar mijn verhalen op “Travels and Troubles”?’
Zestien verhalen in de afgelopen drie maanden is niet echt productief te noemen. Gelukkig lijkt er verandering in te komen en krijg ik ‘s morgens weer zin om een paar uur te schrijven, dus er is nog hoop!

Alle lezers van “Travels and Troubles” hartelijk bedankt voor het bezoeken van de website en ik hoop dat de teller volgend jaar op 17 april op 229.000 staat. 1.000 bezoekers per week moet mogelijk zijn! Al lijkt het wel een erg hoog getal.
Deel op Facebook mijn verhalen zoveel mogelijk en raad “Travels and Troubles” aan een iedereen aan?


Proost! Op de volgende 52.000 bezoekers!
Copyright/Disclaimer