zaterdag 9 maart 2013

Thailand: De soep wordt nooit zo heet gegeten als die wordt opgediend


Pattaya (Boxing Roo (8)

Na een paar grote flessen bier en een goede nacht slaap heb ik het maar geaccepteerd!
‘Het heeft geen nut om tegen windmolens te vechten!’, zei mijn grootmoeder altijd.
Het kan allemaal nog goed komen maar dan wel via een moeilijkere omweg.
Ik vervloek de medewerkers van het kantoor in Den Bosch dat ze mij tot twee keer toe de verkeerde informatie hebben gegeven! Maar ja, daar kan je die sukkels niet meer op aanspreken.

In Nederland heb ik de buurman gemobiliseerd en die zal elke dag nauwkeurig de post doornemen. Van de brieven die ik volgens de IND ontvangen zou moeten hebben is overigens nog steeds geen spoor te bekennen. De service van de post is door de privatisering zo slecht geworden dat ik niet begrijp dat een officiële instantie nog steeds gebruik maakt van dat oude paard!

Vanochtend heb ik de papieren die in Nederland nodig zijn op de post gedaan, aangetekend, zodat ik zeker weet dat ze voor vrijdag in Nederland zijn. Het is gelukkig weekend en ik kan de aanvraag van het MVV-visum van me afzetten.

Ik ga er maar vanuit dat volgende week vrijdag de aanvraag betaald is en de benodigde documenten onderweg naar Almelo zijn.

En ik heb ècht niets tegen immigranten, maar het steekt me wel dat er niemand en dan ook niemand een geboren en getogen Nederlander helpt bij het vervullen van zijn ultieme droom, het samen zijn met zijn wettige vrouw.
Copyright/Disclaimer