zaterdag 18 juni 2011

Indonesië: Rustig aan

Yogyakarta (Perwita Sari Hotel (209))

Het begon allemaal als een tweede rustdag binnen drie dagen maar er zou stress de kop op steken voordat het avond was.
Met de wetenschap dat we maandag zouden vertrekken konden we vandaag nog lekker rustig aan doen. Ontbijttje, internet, wasje en meer van deze zaken die je lekker in je ondergoed of zwembroek kan doen.

Maar tegen de middag werd de sfeer verstoord door een onzekere zenuwachtige receptioniste die me kwam vertellen dat we morgen moesten vertrekken!
‘Hoe was dit nu weer mogelijk?’, dacht ik meteen.
Ik had gisteren wel drie keer nadrukkelijk aan de receptioniste en de manager gevraagd of het mogelijk was en steeds was dat bevestigend beantwoord. Ik had betaald en er zat een kwitantie in mijn Filofax.
Hoe het zat was me niet precies duidelijk maar volgens mij gaat het om de lijsten met de data en de kamers waarmee ze werken. Logischerwijs zou de avond van de datum waarop je slaapt als datum zijn aangemerkt. Maar hier gebruikten ze de datum waarop je weer vertrekt. Erg ingewikkeld maar wij waren het slachtoffer. Het was al na de middag en als we nog wat wilden gaan doen dan moest het nu gebeuren.
Het enige wat ik nog kon gebruiken was een kaartlezer voor mijn CF kaart uit de Nikon D700 en daarom gingen we dan maar op pad naar de “Yogyakarta IT mall”. En die naam klinkt belangrijker dan wat het inhoudt! Maar de kaartlezer werd gevonden en een eenvoudige lunch genuttigd.

Op de terugweg nog de laatste foto’s van street art en Yogyakarta zou voor altijd een herinnering zijn. Sam en Dominic waren goede drinkmaten voor aan het einde van de middag en het “Perwita Sari Hotel” is aan te raden als u een paar dagen in Yogya verblijft.

Nu het toch de laatste avond was vertrokken we ook maar in stijl met een maaltijd voor koningen en zijn edelen. Salade met geitenkaas, Ayam Provenciale en de vijfsterren Saté Ayam. Weggespoeld met het nodige Bintang bier.

We waren allebei gelukkig en een beetje aangeschoten toen we voor de laatste keer het Via Via restaurant verlieten

Dit restaurant is een topper. Zeker bezoeken als je in de buurt bent!
Copyright/Disclaimer