dinsdag 26 oktober 2010

Thailand: Stemmen uit de juiste hoek?

Pattaya (Boxing Roo)

Het is natuurlijk bekend dat ik minimaal twintig keer per jaar in een vliegtuig zit en dat ik meestal alleen met cabine bagage vlieg. De veiligheidsperikelen die sinds de aanslagen op het WTC in werking zijn getreden zijn nog steeds onaangenaam maar ik ben er nu wel aan gewend.
In het verleden heb ik wel eens eerder over geschreven of het misschien niet allemaal een beetje overdreven was? En ook nu, ruim negen jaar na de aanslagen, vindt ik dat een hoop van die veiligheidseisen gewoon flauwekul is. Gaat het nu echt over onze eigen veiligheid? Of gaat het om de veiligheid van de honderden miljoenen dollars die in het vliegtuig zijn geïnvesteerd?

Persoonlijk denk ik aan het laatste! Het is natuurlijk jammer voor de tienduizenden beveiligingsambtenaren op de ruim 1350 internationale luchthavens dat ze hun baan verliezen maar de gemiddelde korting van € 15,- per vlucht is toch mooi meegenomen.

Gelukkig is de voorzitter van “Britisch Airways” nu ook in opstand gekomen tegen de draconische veiligheidsmaatregelen die de Amerikanen aan de rest van de wereld opleggen. Het meest vreemde is eigenlijk wel dat ze ons strengere maatregelen voorschrijven dan dat ze zelf op hun binnenlandse vluchten hanteren! En da’s vreemd!
Laten we dus maar hopen dat we snel weer een flesje water mee aan boord kunnen nemen en de schoenen aan mogen blijven wanneer we van Eindhoven naar Barcelona vliegen.

Het volledige artikel in het Engels
Copyright/Disclaimer