vrijdag 1 januari 2010

Thailand, een nieuw jaar met nieuwe bestemmingen

Pattaya (Boxing Roo)

Het nieuwe jaar is met veel vuurwerk, lekker eten en koud bier ingeluid.

Ik kijk nog één keer over mijn schouder naar 2009 en mijn eerste gedachten zijn warme gedachten. Het was voor mij een nog een mooier jaar dan 2008 en ik hoop dat 2010 net zo goed en misschien wel beter voor me zal zijn.
Vorige jaren maakte ik altijd een top vijf van positieve en negatieve ervaringen. Wanneer ik diep nadenk dan kan ik heel weinig negatieve zaken bedenken en daarom maak ik dit jaar maar een top twaalf van mijn beste foto’s die natuurlijk ook meteen een positieve ervaring waren. Één voor elke maand met een kleine verklaring.

Januari 2009
Van Singapore 2009

Singapore: Beeldjes van granieten monniken in de tuin van het “Kong Meng San Phor Kark See klooster”.

Februari 2009
Van Filippijnen 2009

Filippijnen: Bronzen beeldengroep in het Rizalpark van Manilla.

Maart 2009
Van Maleisië 2009

Maleisië: Hollands glorie in Malacca.

April 2009
Van Schotland 2009

Schotland: Op de top van de Ben Ledi (879 mtr) na een flinke wandeling met mijn vriend Dean Barber.

Mei 2009
Van Japan 2009

Japan: Schoolkinderen gekleed in uniform op weg naar huis.

Juni 2009
Van Japan 2009, deel 2

Japan: Japanse thee ceremonie in Nagano.

Juli 2009
Van Thailand 2009

Thailand: Schoonheid in het kwadraat! Japanse middag bij het MBK Shopping Center in Bangkok.

Augustus 2009
Van Three times seven

Maleisië: Kleurrijke trishaw in Mallaca

September 2009
Van Dublin 2009

Ierland: De Jameson distilleerderij in Dublin. 1960, dat was een fantastisch jaar.

Oktober 2009
Van Malaysia MotoGP 2009

Maleisië: Kleurig voedsel op de “Bazar Chow Kit”.

November 2009
Van Nepal 2009, naar het dak van de wereld

Nepal: De zon gaat onder achter de reuzen van de Himalaya. De Machhapuchhare verkleurt langzaam van goud naar zwart.

December 2009

Thailand: Een Hmong meisje in kledendracht viert na de nieuwe maan het nieuwe jaar. Nog niet wetend dat ze een week later door het Thaise leger terug naar Laos worden gedeporteerd!

Het was een mooi jaar waarin vier verschillende camera’s heb versleten, maar het was de moeite en het geld dubbel en dwars waard!
Copyright/Disclaimer