zaterdag 12 september 2009

Nederland, een geweldig weerzien met oude vrienden

Zaltbommel, 12 september 2009

Het was vandaag weer een mooie dag en ik durf het bijna niet meer te zeggen, “Het lijkt wel of ik mooi weer meeneem in mijn rugzak waar ik ook naar toe ga.”
De eerste zaterdag bij mijn thuiskomst in september is traditioneel een voetbalwedstrijd kijken bij de amateurs van NIVO-Sparta. Na het teleurstellende seizoen was alle ogen op de start van dit seizoen gericht. De eerste punten werden vorige week mee naar de kantine op het Euro sportpark gebracht en de verwachtingen voor de eerste thuiswedstrijd waren hoog gespannen.
Helaas voor de toegestroomde toeschouwers stond er na vier minuten al een 0-1 achterstand op het scorebord en dat maakte de wedstrijd voor de roodwitten niet eenvoudiger. Na negentig minuten was de eindstand 0-3 en ik had ruim 150 foto’s op mijn SD kaartje staan.
Ik wist dat het niet eenvoudig zou worden om de foto’s te schieten maar gelukkig waren er toch nog een paar die bruikbaar waren.
De zanger, die extra sfeer had moeten brengen bij een overwinning, had het moeilijk omdat er toch een bedompte sfeer in de kantine hing.
Het bier stroomde rijkelijk en ik sprak met een hoop vrienden. Ook de aansluitende sessie bij “de Spin” was een goede. Om tien uur stapte ik de deur binnen om een groot bord Shoarma met patat en salade naar binnen te werken. Nog geen uur later ging het licht uit. Ik ben best nog wel een beetje vermoeid van de lange reis.

Copyright/Disclaimer