Foto's verhuizen en herschrijven

Enkele jaren geleden heeft Google de stekker uit Picasa getrokken en tot nu toe ondervind mijn blog daar nog steeds problemen van. Omdat ik voorlopig toch niet meer op reis ga ben ik de verhalen uit 1999 aan het herschrijven en de foto's aan het verhuizen naar Flickr. Veel leesplezier met mijn avonturen van alweer ruim 18 jaar geleden!

maandag 15 maart 2004

Maleisië, Melaka verlenging

Melaka, 12-15/03/2004

Ik had besloten om ook de laatste vier dagen ook maar in Melaka door te brengen. Uiteindelijk was het hier zo slecht nog niet en ik moest ook nog wat bezienswaardigheden bezoeken. De beste tijd om dit te doen waren op de maandag en de dinsdag wanneer hier niets te doen is.

zaterdag 12-3

traditie voor het ontbijt. krant, 2 koffie en een cola light. ochtend wandeling en een sessie achter de computer. de stinkende zwarte rivier. Een drukte van je jewelste. Mooie satefondu met de man uit India en Patrick. Toren van 15 millioen en een luchthaven van 120 millioen. 12 millioen tuoristen per jaar. Een man uit Melaka die in Europa heeft gereisd in de 70's. Later een paar bier in de geographer.

zondag 13-3

Lang geslapen. gewandeld en fastfood. Geen sightseeing. Een ongekende drukte. Het avond eten schoot erbij in. Weinig goede restaurants. Weer een paar bier bij de bekende plaatsen. Bandlid verteld me dat hij een jazz cafe gaat openen. Ontmoeting met Patrick die mij de plaats achter een oud chiunees huis laat zien. t-shirt gekocht. regen eindigt de pasar malam.

maandag 14-3

Weer heerlijk uitgeslapen. gebruikelijk ontbijt. de sharia in de krant. wierrook gekocht. de wc, lekker dun. poeppillen. middagwandeling. bukit sina, portugese nederzetting. fastfood en rusten. zeker 8 kilometer gelopen. de regen in de middag. het hotel betaald. Opnieuw naar discovery cafe. Engelsman Nick. Patrick verteld opnieuw over de oude hollanders en de wijzigingen door de gekken van KL. Een paar heerlijke bier. Morgen de laatste dag.

dinsdag 15-3

Toch nog wat gezien. Het stadhuis en de st paul hill. Patrick heeft het maar over de duitsers van kelantan. Waarom hebben mensen die india hebben bezocht wat tegven toilet papier. De eigenaar over vriendelijk. j\Ik kon mijn wierrook al op de trap ruiken. een kamer als een sikh tempel. De laatste avond rustig aan gedaan.

12/15 maart 2004

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Copyright/Disclaimer

Gratis eboek downloaden/lezen?